«تختی»با «قطار آن شب» به بارسلون رفت

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۰۸:۳۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۶۸۷۱۵
«تختی»با  «قطار آن شب» به بارسلون رفت
در جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلون دو فیلم «قطار آن شب» و «غلامرضا تختی» به عنوان نمایندگان سینمای ایران حضور دارند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، فیلم «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی و تهیه‌کنندگی بهروز رشاد در بخش تازه‌ها (Discoveries)  و فیلم «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان در بخش پانورامای(Panorama)  جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلون به نمایش درمی‌آیند.

این جشنواره یکی از جشنواره های فیلم پیشرو در نمایش فیلم‌های آسیایی در اسپانیاست و هر ساله حدود 100 نمایش فیلم از تولیدات سینمایی بیش از 25 کشور آسیایی را در برنامه خود قرار می‌دهد و بخش‌های رقابتی این جشنواره عبارتند از اصلی، پانوراما، تازه‌ها، نِت پک و نمایش‌های ویژه.

این جشنواره از 28 اکتبر تا 8 نوامبر 2020 (7 تا 18 آبان 1399) در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود.

 فیلم «غلامرضا تختی»  در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر توانست در ۱۰ بخش کاندید کسب سیمرغ بلورین شود که در نهایت موفق شد در دو بخش بهترین فیلم‌برداری (حمید خضوعی ابیانه) و  بهترین طراحی صحنه (کیوان مقدم) سیمرغ بلورین را از آن خود کند.

در فیلم «قطار آن شب» می بینیم دختربچه ای قول خانم نویسنده ای را که در قطار با او آشنا شده است، آنقدر جدی می گیرد که مدت ها در انتظار تلفن و دیدار مجدد اوست. اما این موضوع برای نویسنده بدقول، فقط دستمایه نوشتن یک داستان جدید می شود و خیال و واقعیت درهم می آمیزد. تلاش دختربچه برای رهایی از دلتنگی ها و کابوس و همچنین کمک های پدر، ناشر نویسنده و مسئول ایستگاه قطار-که خودش سوژه قبلی خانم نویسنده بوده است-حوادث تازه ای را رقم می زند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز