کارگردان «بیست و سه نفر» سریال شهید نادر مهدوی را می‌سازد

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۲:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۰۶۹
کارگردان «بیست و سه نفر» سریال شهید نادر مهدوی را می‌سازد
سریالی با محوریت دلاوری‌های شهید نادر مهدوی توسط مهدی جعفری کارگردان «بیست و سه نفر» در مرکز سیمافیلم تولید می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مهدی شفیعی تهیه‌کننده سریال با اعلام این خبر گفت: تحقیق و پژوهش این سریال با مراجعه به منابع مکتوب و همچنین گردآوری اسناد تصویری از شجاعت‌های نادر مهدوی و یارانش در رویارویی با نیروهای آمریکایی و همچنین دفاع از حریم آبی کشور توسط دلاورمردان نیروی دریایی از مدت‌ها پیش آغاز شده و توسط مریم امینی به انجام رسیده است.

وی درباره نگارش این سریال بیان کرد: داریوش مختاری نویسندگی این سریال را برعهده دارد و امیدوارم همزمان با پیشرفت متن بتوانیم اقدامات خود را در راستای تولید این اثر به شکل موثرتری آغاز کنیم.

شفیعی در پایان درباره کارگردانی سریال نیز اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم همزمان با نگارش به هماهنگی‌های لازم در متن و اجرا برسیم، مهدی جعفری کارگردان فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» کارگردانی این سریال را به عهده خواهد داشت و از هم‌اکنون در کنار تیم نگارش است.

این سریال براساس رویارویی با زیاده‌خواهی‌های آمریکا در خلیج‌فارس توسط دلاورمردان نیروی دریایی سپاه و ارتش با محوریت شهید نادر مهدوی و همرزمانش در مرکز سیمافیلم تولید می‌شود. شهید نادر مهدوی فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار، وابسته به منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. وی ۱۶ مهرماه ۱۳۶۶ در جریان درگیری چندین ساعته با ناوها و هلی‌کوپترهای آمریکایی به شهادت رسید. نادر مهدوی یک فروند هلی‌کوپتر سوپرکبرا ارتش آمریکا را سرنگون کرد.

 

نظر شما