رادیو باید جریان‌ساز باشد

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۰:۲۷:۱۵
کد خبر: ۱۰۷۱۴۳۶
رادیو باید جریان‌ساز باشد
معاون جدید صدای رسانه ملی با بیان اینکه رادیو باید جریان‌ساز، پرسشگر و صدای مردم باشد، بر ضرورت امیدآفرینی و افزایش نشاط اجتماعی در این رسانه تاکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  آیین تکریم و معارفه معاون صدای رسانه ملی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم، قائم مقام رئیس رسانه ملی، علی بخشی‌زاده، معاون صدا، حمید شاه‌آبادی، معاون سابق صدا، حسین رضی، مشاور رییس رسانه ملی، مدیران و برنامه‌سازان شبکه‌های رادیویی در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

محتوای تولیدی رادیو باید بر مبناب گام دوم انقلاب باشد

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم در این مراسم رمز موفقیت در مدیریت و به ویژه مدیریت اسلامی را اخلاص، محبت و  فرونتی خواند و گفت: این ویژگی باعث می‌شود مدیر بتواند با زیرمجموعه خود ارتباط خوبی برقرار و از همه ظرفیت‌ها بهره‌برداری کند. قائم مقام رئیس رسانه ملی افزود: گام رو به جلوی آقای شاه‌آبادی در معاونت صدا به واسطه همین ویژگی بود که موجب شد ارتباط عمیقی با همکاران، هنرمندان و اندیشمندان برقرار کند. وی با بیان اینکه اکنون در شرایط جنگ رسانه‌ای قرار داریم، افزود: در شرایطی که رسانه‌ها تحت محاصره قرار می‌گیرند، وظیفه‌شان شکستن محاصره است و در این میان، رادیو نقش بسیار ارزشمندی دارد. حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با تاکید بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در معاونت صدا گفت: علت مقبولیت و محبوبیت رادیو در مقایسه با دیگر رسانه‌ها این است که صداقت، حلاوت و طراوت غیرقابل وصفی دارد. وی با بیان اینکه می‌بایست به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که محتوای تولیدی رادیو بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی‌باشد، از تلاش‌های همکاران معاونت صدا قدردانی کرد. قائم مقام رئیس رسانه ملی با برشمردن سوابق بخشی‌زاده در دوران دفاع مقدس و همچنین فعالیت در سازمان، برای او در سمت جدید و همچنین همکاران معاونت صدا آرزوی توفیق کرد.

 رسانه‌ خنثی سودی ندارد

علی بخشی‌زاده، معاون جدید صدای رسانه ملی، در این مراسم گفت: رادیو باید در شرایط کنونی و تکثر رسانه‌ها، جریان‌ساز باشد تا بتواند بر مخاطب اثر بگذارد. رادیویی که جریان‌ساز نیست، محکوم به فناست. رسانه‌ی خنثی سودی ندارد و فقط سرمایه‌ی ملی را از بین می‌برد.

وی افزود: رادیو باید مسئله‌محور باشد؛ هر یک از شبکه‌های رادیویی باید به حل بخشی از مسائل مبتلا به کشور کمک کنند.

معاون جدید صدا با قدردانی از اسلاف خود، فعالیت آن‌ها را ارزشمند عنوان و تاکید کرد: همکاران ما باید باانگیزه و همت بسیار بالا در مسیر تعالی سازمانی به ما کمک کنند؛ ان‌شاءالله به مدد خداوند ما در این راه شرمنده‌ی شهدا و مردم نشویم.

بخشی‌زاده پرداختن به مسائل مردم را در اولویت رادیو دانست و گفت: در عصر رقابت شبکه‌ها و تکثر و تنوع وسایل ارتباط جمعی باید به دنبال راهکارهای تاثیر بیشتر بر مخاطب باشیم.

وی تاکید کرد: رادیو باید با امید آفرینی و نشاط اجتماعی که اکسیر امروز جامعه است، در برنامه‌ها ضمن پرسش‌گری که وظیفه رسانه مردمی است، سیاه نمایی نکند و جلوی هجمه‌های پیچیده و تو در توی دشمن را بگیرد تا هم پاسخگو باشد و هم زبان مردم؛ این هنر اهالی رادیو است که تاکنون توانسته‌اند به سلامت این کشتی را از میان مشکلات عبور دهند.

 امید و‌ همدلی؛ رمز موفقیت رادیویی‌ها

حمید شاه آبادی، معاون سابق صدا نیز در این آیین با برشمردن ویژگی‌های مثبت اهالی رادیو گفت: جمع فوق‌العاده‌ توانمندی در رادیو مشغول به فعالیت هستند و با ویژگی‌های این همکاران و سرمایه‌های معنوی، رادیو می‌تواند پیشرفت بسیار خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه جدا شدن از رادیو برایش سخت است، گفت: از ابتدا سعی کردم با تمام وجود به وظیفه خود در این معاونت عمل کنم؛ در این مدت همیشه شاهد زحمات و خدمات همکاران در رادیو بودم و قدردان آن‌ها هستم.

معاون سابق صدا با بیان اینکه تلاشش خوش درخشیدن رادیو بوده است، رمز پیروزی عملکرد رادیو را امید و‌ همدلی عنوان کرد و گفت: قلب رادیویی‌ها به هم نزدیک است و در کنار هم مهربانانه کار می‌کنند. لطافت و ملاحت اهالی رادیو سرمایه هنگفتی است که با حسرت از آن جدا می‌شوم و آن را به جناب بخشی‌زاده می‌سپارم؛ سرمایه‌ای که با آن می‌توان بهترین‌ها را بنا کرد.

معاون سابق صدای رسانه ملی در پایان از همکاران خود قدردانی و برای بخشی‌زاده در سمت جدیدش آرزوی توفیق کرد.

 

نظر شما