«یه روز تازه»، یه اقتصاد نو

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۳:۴۶:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۱۶۹۱
«یه روز تازه»، یه اقتصاد نو
کارشناس مسائل اقتصادی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: در کشوری که نوسانات دلار بالای هزار تومان است بورس باید رشد بیشتری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما؛ دکتر مهدی علیخانی در برنامه یه روز تازه با اشاره به نوسانات ارزی و سبز شدن برخی از شاخص‌های بورس گفت: نمی‌دانم باید خوشحال باشیم یا ناراحت؟! در کشوری که دلار در روز بیش از هزار تومان جا‌به‌جا می‌شود نمی‌دانم چرا بورس رشد بیشتری ندارد.

وی درباره اینکه تحریم شدن بانک‌ها تاثیری در سهامشان نداشته نیز افزود: خبر تحریم روی شرکت‌هایی که درآمد دلاری داشتند تاثیر گذاشت اما با توجه به اینکه چند سال است بانک‌های ما مراوده‌ای با خارج ندارند تحریم‌ها روی سهامشان تاثیری نداشت.

علیخانی با اشاره به منابع کلان ارزی بانک‌ها و تاثیر آن در رشد سهامشان خاطرنشان کرد: بانک‌ها انگار دارایی‌هایشان همواره ارزشمند می‌شود و در کوتاه‌مدت روی سهمشان تغییری ایجاد نخواهد شد. البته همه این رشد سهم‌هایی که اتفاق می‌افتد ناشی از تورم است؛ تورم همه عدم مدیریت را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: سوءمدیریت بنگاه‌ها وقتی به چشم می‌آید که ثبات اقتصادی وجود داشته باشد وگرنه مدیران اقتصاد مشکلات را به گردن اقتصاد کلان می‌اندازند و به دنبال کاهش بهای تمام شده نمی‌روند چون می‌توانند با هر رقمی تولید کنند و بفروشند؛ بر همین اساس مدیران هوشمندی در اقتصاد نخواهیم داشت، چون نیاز نمی‌شود از هوششان استفاده کنند.

این کارشناس بورس ادامه داد: برخی از سبز شدن بورس ناشی از تورم است. مثلا شرکتی که زمینی دارد ارزش آن در حال رشد است. اقتصاد ما خاص است. به خاطر شرایط اقتصادی‌مان تحلیلگران متفاوت فکر می‌کنند. ارزش‌گذاری در مورد سهام شرکت‌ها در نگاه آکادمیک و اقتصادی در کشورهایی که اقتصاد به شکل درست کار می‌کند این است که آینده یک شرکت خریداری می‌شود اما در اینجا اوضاع فرق می‌کند. 

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز