کرونا بر جشنواره فیلم کوتاه سایه انداخت

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۵:۴۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۷۲۳۸۳
کرونا بر جشنواره فیلم کوتاه سایه انداخت
جعفر صانعی مقدم عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام کرد که عزم مدیران بر برگزاری این رویداد سینمایی به صورت فیزیکی اما سختگیرانه و محدود در وضعیت کرونا است.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا، جعفر صانعی مقدم مدیرعامل موسسه «هنر و تجربه» و عضو شورای سیاستگذاری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره برگزاری این رویداد سینمایی همزمان با شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر جشنواره‌های سینمایی گفت: عزم ما و مدیران بر این است که جشنواره فیلم کوتاه تهران تا جایی که امکان دارد به صورت فیزیکی برگزار شود اما بخشی از این موضوع خارج از اراده ماست و ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم خواهد گرفت که مراکز فرهنگی و سینمایی در ایام برگزاری جشنواره می‌توانند فعالیتی داشته باشند یا خیر.

وی ادامه داد: تدابیر لازم برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در صورت برگزاری بخش‌های فیزیکی جشنواره اندیشیده شده است. همانطور که پیش‌تر هم اعلام شده بود کلاس‌ها، آموزش‌ها، ورکشاپ‌های جشنواره و حتی بخش فیلم‌های خارجی این دوره از جشنواره به صورت آنلاین برگزار خواهند شد و فقط بخشی که مربوط به فیلم‌های ملی می‌شود به صورت فیزیکی و البته محدود برنامه ریزی شده است.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه تهران با بیان اینکه سال گذشته درست قبل از شیوع ویروس کرونا استقبال از فیلم‌های کوتاه در سینمای هنروتجربه به ۲۰ برابر افزایش پیدا کرده بود، عنوان کرد: علیرغم توجه و استقبالی که طی این سال‌ها از فیلم کوتاه شده است برگزاری جشنواره برای آن یک امر حیاتی است به همین علت تصور می کنیم که با رعایت پروتکل‌ها می‌شود این جشنواره را به شکل محدودتر و کنترل شده‌تری برگزار کرد. در واقع صندلی‌های سینما و شرایط سالن‌ها می‌تواند این امکان را در اختیار جشنواره قرار دهد که فاصله‌گذاری اجتماعی با حداکثر دقت صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش فیلم کوتاه خطر انتشار غیرقانونی و پخش غیرمجاز فیلم در فضای مجازی بیشتر است، اظهار کرد: فیلمسازان ما که تمایل به حضور در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی را دارند، تلاش می‌کنند تا فیلم‌شان فقط در جشنواره‌ها نمایش داده شود و تا قبل از خواست خودشان انتشار عمومی پیدا نکند. به همین دلیل ما وظیفه داریم به این نکته نیز توجه و حقوق صاحبان آثار را حفظ کنیم.

صانعی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: در شورای سیاستگذاری جشنواره بین‎المللی فیلم کوتاه تهران در حال برنامه‌ریزی و همفکری هستیم سلامت هنرمندان و عوامل فیلم‌ها را در اولویت قرار دهیم. به نظر من استمرار فعالیت و زندگی در شرایط فعلی در گروی رعایت همگانی پروتکل‌ها در جامعه است.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی ۷ تا ۱۳ آبان ۹۹ برگزار می‌شود.

منبع: ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

نظر شما