آخر هفته؛

پخش دو فیلم سینمایی ایرانی از شبکه چهار / «ستاره سهیل» و «شب» دوسینمایی پایان هفته شبکه چهار

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۳۱۲۹
پخش دو فیلم سینمایی ایرانی از شبکه چهار / «ستاره سهیل» و «شب» دوسینمایی پایان هفته شبکه چهار
فیلم های سینمایی «ستاره سهیل» به کارگردانی امیر قویدل و «شب» به کارگردانی رسول صدرعاملی 24 و 25 مهرماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  «ستاره سهیل» مشتمل بر حوادث و مقطعی بالغ بر بیش از 30 سال از زندگی اویس قرنی شخصیت ممتاز تاریخ صدر اسلام است. تجلی و جوشش عشق بزرگ اویس به پیامبر اسلام(ص)، محبوبی که هرگز به زیارت اش نایل نشد، به حدی است که او عشق سلمه دخترک بادیه نشین یمنی به خود را نیز نمی بیند و ...

این اثر را مرحوم امیر قویدل کارگردانی کرده و اکبر تحویلیان نیز تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته است .

اکبر عبدی، بهزاد فراهانی، نیکو خردمند، شبنم قلی خانی، پرویز پورحسینی، چنگیز وثوقی، محمد عمرانی، میرطاهر مظلومی و داریوش ارجمند از جمله نقش آفرینان این سینمایی می باشند که پنجشنبه شب ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

فیلم سینمایی «شب» به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه کنندگی سید کمال طباطبایی جمعه 25 مهر ساعت 20:30 پخش می‌شود.

f0d21af9-0acf-410e-a12a-904a2ea732c8

در خلاصه داستان "شب" که در آن زنده یاد عزت‌الله انتظامی، زنده‌یاد خسرو شکیبایی و امین حیائی بازی می‌کنند، آمده است: گروهبانی برای تحویل دادن مجرمی سابقه‌دار به زندان یکی از شهرستان‌ها، مجبور می‌شود که به همراه مجرم و دستبند، شبی را در مشهد بگذراند...

فیلم شب در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت که توانست عنوان سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد (امین حیایی) در بخش سینمای ایران را کسب کند.

واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما در روزهای پایانی هفته، پنجشنبه و جمعه ساعت 20:30 جدید ترین آثار از سینمای ایران و جهان را تقدیم به علاقه مندان هنر هفتم می کند.

 

نظر شما