موفقیت‌های تازه فیلم زندگی‌نامه‌ فاسبیندر

۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۱۲:۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۷۴۱۱۰
موفقیت‌های تازه فیلم زندگی‌نامه‌ فاسبیندر
«بچه تخس» Enfant Terrible که در زمره آثار انتخابی جشنواره کن ۲۰۲۰ قرار گرفت، سفر بین‌المللی‌اش برای نمایش و عرضه در نقاط مختلف جهان را آغاز کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این فیلم به کارگردانی اسکار روهلر به زندگی کارگردان آلمانی راینر ورنر فاسبیندر می‌پردازد. «بچه تخس» که اولین نمایش داخلی‌اش را در جشنواره هامبورگ تجربه کرد، از اول اکتبر (دهم مهر) هم در شبکه نمایش خانگی آلمان عرضه شده است؛ اما حیات بین‌المللی فیلم با نمایش‌های جشنواره‌ای آتی‌اش در بخش رقابتی جشنواره‌های خِنت و سِویل، و بخش گالای جشنواره استانبول آغاز خواهد شد.

 

البته «بچه تخس» در همین روزهای اخیر هم نمایش‌هایی داشته است از جمله افتتاح جشنواره فیلم‌های آلمانی در پاریس و نمایش در بخش اساتید جشنواره فیلم مسکو (هر دو در روز هفتم اکتبر/ شانزدهم مهر) و در جوایز فیلم اروپایی هم یک نامزدی کسب کرده است. اولین قراردادهای اکران محدود یا پخش مجازی فیلم در ایالات متحده، بریتانیا، یونان، رومانی و چند کشور دیگر هم بسته شده است.

 

اسکار روهلر تا امروز با آثارش در جشنواره‌های رده یک مختلفی حاضر شده است از جمله جشنواره‌های کن، ونیز، برلین، ساندنس، کارلووی واری و… از فیلم‌های شاخص کارنامه او می‌توان به «جایی برای رفتن نیست» / No Place to Go محصول ۲۰۰۰ اشاره کرد.

 

نظر شما