با مشارکت کودکان و نوجوانان در جشنواره سی و سوم؛

دو‌ چالش جذاب «من: نقش اول» و «به نظر من» برگزار می شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۰۶:۵۱:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۴۲۴۴
دو‌ چالش جذاب «من: نقش اول» و «به نظر من» برگزار می شود
دو چالش «من: نقش اول» و «به نظر من» با مشارکت کودکان و نوجوانان همزمان با برگزاری، سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این دوره جشنواره که به صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود، دو چالش با مشارکت کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و طی آن کودکان و نوجوانان در گروه‌ سنی داوران جشنواره (۵ تا ۱۵ سال) و نیز سنین پایین‌تر و بالاتر از این رده سنی (تا 17 سال) می‌توانند در چالش‌های جشنواره حضور داشته باشند.

عنوان چالش اول «من: نقش اول» خواهد بود و طی آن فیلم‌های منتخب داوران کودک و نوجوان در دورهای گذشته جشنواره انتخاب و‌ پیشنهاد شده و از یک سکانس منتخب از هر کدام از این فیلم‌ها روی پلتفرم‌ها و صفحات مجازی قرار می‌گیرد. کودکان و نوجوانان از روز آغاز (27 مهر) تا روز پایانی جشنواره (2 آبان) فرصت دارند این سکانس‌های پیشنهادی یا سکانس‌های منتخب خودشان از فیلم‌های کودک و نوجوان چهار دهه اخیر سینمای ایران را با کمک پدر،مادر یا دوستان‌شان، با هر شیوه‌ای که می‌توانند، بازی کنند و در صفحه‌های مجازی خود یا والدین خود با هشتگ «#مننقشاول» به اشتراک بگذارند.

همچنین بخش دوم این برنامه، چالشی با نام «#بهنظرمن» است که در این چالش، کودکان و نوجوانان می‌توانند فیلم‌هایی را که بر روی پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد، تماشا کنند و نظرشان را درباره فیلمی که دیده‌اند، را در قالب ویدیو یا متن منتشر کنند. در این کمپین، بچه‌ها جمله خود را با «به نظر من ....» شروع می‌کنند و بعد درباره این می‌گویند یا می‌نویسند که فیلمی که دیده‌اند، خوب بوده، متوسط بوده و اینکه چرا آن فیلم را پسندیده‌ یا نپسندیده‌اند.

مشارکت کودکان و نوجوانان در این دو چالش، برگزیدگانی هم خواهد داشت که پس از پایان جشنواره سی و سوم، اسامی برگزیدگان دو چالش روی تارنمای (وب سایت) رسمی جشنواره قرار خواهد گرفت و جشنواره به سه ویدئوی منتخب از بین «بهترین بازی‌ها» (در چالش اول) و سه نوشته برتر از بهترین نظرها (در چالش دوم) جوایزی را اهدا خواهد کرد و نوشته‌های برتر، در رسانه جشنواره منعکس خواهد شد.

گفتنی است در صورتی که صفحات مجازی شرکت کنندگان عمومی نیست، برای شرکت در این دو‌چالش آثار خود را می‌توانند از طریق آی دی@icffchallenge در پیام‌رسان‌ها و یا ارسال پیام به صفحات این چالش در شبکه‌های اجتماعی بفرستند

 

نظر شما