عالم با «سرانگشتان هنرمند» آیینه کاری می شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۶۵۴۷
عالم با «سرانگشتان هنرمند» آیینه کاری می شود
«آیینه کاری» رشته ای ایرانی اسلامی است که یکشنبه 4 آبان، از زاویه دید استاد برجسته ایرانی آیینه کار، غلامرضا شادی از شبکه العالم بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مجموعه مستند «سرانگشتان هنرمند» این بار به سراغ استاد برجسته آیینه کاری؛ غلامرضا شادی رفته است و ضمن معرفی آثار وی به زوایای زیبایی شناسانه این هنر قدیمی ایرانی، اسلامی و نسبت آن با دیگر هنرها می‌پردازد.

همچنین درباره منشاء پدید آمدن این هنر از ابتدا و نسبت آن با هنرهای نقاشی، معماری، فن ترسیم خط اطلاعات مفیدی به علاقمندان این هنر ارائه خواهد شد.

در این مستند به آثار استاد شادی که یکی از سرآمدان این رشته هنری است، از جمله بازسازی آیینه کاری مکان‌های مطرحی چون کاخ گلستان و غیره و یا مساجد مختلف و معروف در اقصی نقاط ایران اشاره می‌شود. همچنین استاد غلامرضا شادی ضمن بیان رمز ماندگاری این هنر در خصوص تلاش صنعتگران این رشته برای استفاده از مواد خوب در کار و فنی تر و دقیق تر شدن این هنر توضیحاتی را ذکر می‌کند.

نمایش اهتمام استاد شادی و خانواده اش بر حفظ و تداوم این هنر و دوری از مادی گرایی صرف از دیگر ابعاد و چشم اندازهای مستند «آیینه کاری» است.

مستند «سرانگشتان هنرمند» به تهیه کنندگی و کارگردانی حمزه علیرضایی، تصویربرداری اصغر عزیزی و دستیاری تصویر مهدی محمدی، یکشنبه 4 آبان ساعت 21 از شبکه العالم تقدیم علاقه مندان عرب زبان می‌شود.

 

نظر شما