معاون بین‌الملل جشنواره سی و سوم عنوان کرد:

کیفیت مطلوب آثار و کارگاه‌ها و پنل‌های نتیجه‌بخش در جشنواره۳۳

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۴:۰۷:۵۳
کد خبر: ۱۰۷۷۱۴۴
کیفیت مطلوب آثار و کارگاه‌ها و پنل‌های نتیجه‌بخش در جشنواره۳۳
معاون بین‌الملل جشنواره سی و سوم گزارشی از دستاوردهای بخش بین‌الملل جشنواره۳۳ ارائه داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «حامد سلیمان‌زاده» معاون بین‌الملل جشنواره سی و سوم با اشاره به فعالیت‌های این بخش از جشنواره اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی، ما از همان ابتدا در حوزه بین‌الملل به صورت برخط پیش رفتیم. در این دوره هفت کارگاه بین‌المللی برگزار کردیم که بازخوردهای بسیار خوبی داشت. در مجموع با جلسات پرسش و پاسخ، در هر کارگاه به طور متوسط ۳۰ مخاطب (ثبت نام شده در هر کارگاه مجازی) داشتیم. این در حالی است که در شرایطی که کارگاه‌ها فیزیکی برگزار می‌شد هم معمولاً همین تعداد مخاطب یا کم‌تر پذیرفته می‌شدند و شرکت می‌کردند.

 

*رضایت اساتید کارگاه‌ها از روند برپایی این بخش

او با اشاره به این که کارگاه‌ها به صورت ویدیوهای ضبط شده پخش شد اما جلسات پرسش و پاسخ  به صورت برخط برگزار شد که بسیار خوب و نتیجه‌بخش بود، افزود: اساتید خارجی از شرکت در کارگاه‌های جشنواره رضایت داشتند و خبرهای مرتبط با کارگاه‌شان را در صفحه شخصی خود بازنشر کردند.

سلیمان‌زاده گفت: در بخش داوری، عواملی از گروه بین‌الملل (خانم‌ها فریبا، خدارحمی، خوشدل با داوران بین‌الملل در ارتباط بودند که در نهایت جلسات داوری منظم برگزار و نتایج بررسی‌ها به موقع اعلام شد.

 

*تأکید داوران بر کیفیت بالای فیلم‌های امسال

او ادامه داد: امسال ویدیو‌های خوبی از برگزیدگان بخش‌های مختلف و داوران بین‌المللی که برگزیدگان را اعلام کردند، گرفتیم. همچنین هر روز از آن‌ها گزارش می‌گرفتیم که چه فیلم‌هایی را دیده‌اند و نظرات را با هم به‌اشتراک می‌گذاشتیم. مضامین فیلم‌های امسال در مورد صلح، طبیعت‌دوستی ، مبارزه با نژادپرستی، راستگویی و توجه به اصل خانواده بود. این مضامین برای داوران جذاب بود و آنها از فیلم‌های بخش‌های مختلف رضایت داشتند.

سلیمان‌زاده درباره جلسات داوری گفت: این جلسات بیش از دو یا سه ساعت طول کشید و بحث‌های خوبی در خلال جلسات که به صورت برخط برگزار شد، مطرح شد.

او ادامه داد: در این دوره مانند دوره گذشته، نامزدی در بخش بین‌الملل اعلام نمی‌کنیم و برندگان عصر جمعه (امروز) اعلام خواهند شد اما نکته‌ای که همه به آن اذعان داشتند، کیفیت خوب فیلم‌های امسال بود.

به گفته سلیمان‌زاده داوران کودک و نوجوان بخش بین‌الملل هم در جلسات برخط شرکت کردند، عقایدشان را عنوان به اشتراک‌ گذاشتند و به گزینه نهایی رسیدند که در خبرها اعلام می‌شود.

 

*گردآوری بیش از ۴۰۰ فیلم در کتابخانه ویدئویی جشنواره و حضور برخط خریداران در «هاشور»

معاون بین‌الملل جشنواره سی و سوم اظهار داشت: در بخش کتابخانه ویدیویی که مسئولیت آن با «شهلا رستم‌خانی» بود، امسال بیش از ۴۰۰ فیلم با همکاری مراکز مختلفی مانند انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بنیاد سینمایی فارابی و شرکت‌های خصوصی که فیلم‌های خود را در اختیار این کتابخانه قرار دادند، جمع‌آوری شد.

او اظهار داشت: در این دوره حضور برخط خریداران بین‌المللی را از طریق «هاشور» داشتیم که فیلم‌ها را ‌دیدند و با ما به صورت مجازی مکاتبه داشتند. بسیاری از خریداران علاقه‌مند به حضور در کارگاه‌ها و پنل‌های تولید مشترک بودند.

به گفته سلیمان‌زاده، چهار پنل تولید مشترک با حضور فعالان سینمای ارمنستان، هندوستان، پاکستان و صربستان داشتیم که به خوبی برگزار شد و شرکت‌کنندگان از آن رضایت داشتند. پنل‌ها با ترجمه‌های بسیار خوبی ارائه شد و در خلال این پنل‌ها، تعاملات خوبی صورت گرفت و قرارهایی هم در زمینه تولید مشترک گذاشته شد که امیدواریم بعد از به پایان رسیدن پاندمی ویروس کرونا عملی شوند.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۷ مهر تا ۲ آبان به شیوه مجازی و به دبیری «علیرضا تابش» برگزار می‌شود.

نظر شما