محمدحسین فرح‌بخش:

عدم تسویه‌حساب سینماداران با صاحبان آثار کاری قبیح و نادرست است / اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان اقدامات لازم را انجام داده / صاحبان آثار دروغ می‌گویند

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۸۷۹۰
عدم تسویه‌حساب سینماداران با صاحبان آثار کاری قبیح و نادرست است / اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان اقدامات لازم را انجام داده / صاحبان آثار دروغ می‌گویند
محمدحسین فرح‌بخش با اشاره به بیانیه صاحبان آثار سینمایی که در اعتراض به عدم تسویه‌حساب سینمادارها منتشر شده تأکید کرد که بی‌توجهی اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان به مشکل صاحبان آثار یک دروغ است چرا که اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان تا امروز اقدامات لازم را برای حل این مشکل انجام داده است.

محمدحسین فرح‌بخش تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: عدم تسویه‌حساب سینماداران با پخش‌کننده‌ها کاری قبیح و نادرست است که به هیچ عنوان نمی‌توان از این کار دفاع کرد و حق کاملاً با صاحبان آثار است. آن‌ها از سال گذشته تا امروز پول فروش فیلمشان را نگرفته و ارزش این پول نسبت به زمان اکران فیلم بسیار کاهش پیدا کرده است.

فرح‌بخش تصریح کرد: حتماً اعتراض و شکایت حق صاحبان آثار است اما در بیانیه‌ای که از سوی این دوستان منتشر شده، صاحبان آثار به این نکته اشاره کرده‌اند که اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان علی‌رغم یکپارچه شدن هیچ اقدامی برای حل این مشکل نداشته است. این یک دروغ مطلق است که در این بیانیه مطرح شده چرا که اگر امروز قرار بر این شده سازمان سینمایی مبلغ فروش فیلم‌ها را به پخش‌کننده‌ها پرداخت کند و این مبلغ را به صورت وام برای سینماداران در نظر بگیرد حاصل تلاش اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان بوده است اما متأسفانه این دوستان بدون هیچ اطلاعی از اقدامات اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان، در بیانیه خود تأکید دارند که هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

او افزود: اقدامات لازم برای حل این مشکل از سوی اتحادیه صنف تهیه‌کننده انجام شده اما اگر تا امروز مبلغ فروش فیلم‌ها تسویه نشده است به مراحل قانونی اجرایی شدن این کار از سوی سازمان سینمایی برمی‌گردد که متأسفانه روند پیشروی آن بسیار کند و زمانبر است ولی مطمئناً با توجه به اینکه همه کارهای قانونی انجام شده به زودی با طی کردن آخرین مراحل قانونی مبلغ فروش فیلم‌ها با صاحبان آثار تسویه شود.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: این حمایت که از سوی سازمان سینمایی صورت می‌گیرد به این شکل است که سازمان سینمایی میزان بدهی سینماداران را با پخش‌کننده‌ها تسویه می‌کند و مبالغ بدهی هر سینمایی را به صورت وام برای آن سینما در نظر می‌گیرد که سینمادارها باید این مبلغ را به مرور پرداخت کنند.

نظر شما