به بهانه تهیه و تولید مستند «شکلات تلخ» ؛

دیدار مسئولین سازمان بهزیستی کشور با مدیران شبکه پنج سیما

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۹۶۳۹
دیدار مسئولین سازمان بهزیستی کشور با مدیران شبکه پنج سیما
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مدیر عامل آسیب های اجتماعی این سازمان و گروهی از کارشناسان حوزه ی آسیب، با مدیر شبکه پنج، قائم مقام و سرپرست گروه اجتماعی شبکه پنج سیما دیدار و گفتگوکردند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دکتر مسعودی فرید "معاون اجتماعی سازمان بهزیستی"، دکتر محمود علی گو "مدیر عامل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی" و مهندس محمد رضا حیدرهایی "کارشناس حوزه آسیب های اجتماعی" مهمان مهندس سعید اشناب مدیر شبکه ۵ سیما شدند و در خصوص برنامه های مشترک و بخصوص برنامه تلویزیونی «شکلات تلخ» بحث و تبادل نظر کردند.

مهندس سعید اشناب "مدیر شبکه پنج سیما" در خصوص شکل گیری ابتدایی طرح شکلات تلخ و اهداف شبکه از تولید این برنامه توضیحاتی ارائه نمود و افزود: با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه کودکان کار و خیابان، برنامه های مختلفی در گروه اجتماعی می توانیم تولید کنیم تا در باکس های مجزا نمایش داده شود.

اشناب افزود: در طرح ابتدایی شکلات تلخ ما بنا را بر این گذاشتیم که اتاق فکر و تیم تحقیقاتی و نگارش برنامه به آسیب های مختلف ورود کند اما در ادامه، گزارش حاصل از تحقیقات اتاق فکر برنامه نشان داد، چالش های زندگی کودکان کار و خیابان، خواسته یا ناخواسته به سرفصل های دیگر آسیب، مانند: موضوعات خانواده، طلاق، اعتیاد، مهاجرت های بی برنامه و... نیز ورود خواهد داشت که می تواند در زوایای مختلف برنامه جای بگیرد.

مدیر شبکه پنج افزود: برنامه شکلات تلخ به رغم پرداختن به آسیب های حوزه کودکان کار که فضایی تلخ دارد در ادامه فضایی امید بخش و همراه با راهکار خواهد داشت. لذا تلاش ما بر این است که برنامه در فصل جدید به افراد موثر در حوزه کار کودکان بپردازد و موقعیتی شیرین را در این شکلات تلخ برای مخاطب برنامه ایجاد کند.

در ادامه نشست مدیران سازمان بهزیستی ضمن تقدیر از مدیریت شبکه ۵ سیما و سرپرست گروه اجتماعی شبکه بابت همراهی و تولید برنامه«شکلات تلخ» با محوریت آسیب های اجتماعی بخصوص کودکان کار و خیابان از میزان تاثیرگذاری برنامه در فصل اول تقدیر کرد و خواهان ادامه دار شدن این برنامه و تولیداتی از این دست شدند.

مهدی کریمی "قائم مقام شبکه پنج و سرپرست گروه اجتماعی" نیز در خصوص فضای برنامه بر اساس سر فصل ها و البته مناسبت های ملی و مذهبی توضیحاتی داشت که مسیر و سناریوی کلی مد نظر در ساخت و اهداف آتی برنامه در آن لحاظ شده بود.

مجتبی احمدی تهیه کننده و کارگردان مستند شکلات تلخ ضمن تشریح روند تولید و مسیر محتوایی برنامه تا قسمت ۶۰، گزارشی از ۳۵ قسمت ابتدایی پخش شده برنامه ارائه کرد و سر فصل های در دست تولید برای پخش های آتی را نیز اعلام نمود.

دکتر فرید "معاون اجتماعی سازمان بهزیستی" ضمن تشکر از عوامل تولید برنامه شکلات تلخ به تاثیر مهم و بی بدیل رسانه در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره داشت و تصریح کرد ما می توانیم از ظرفیت های رسانه با نگاهی چند سویه به آسیب های اجتماعی بخصوص حوزه کودکان کار بپردازیم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: مطالبه گری از سازمان های مرتبط و استفاده از نیروهای خیّر و مردمی که در این راه بسیار حیاتی هستند، می‌تواند در ایجاد بستری موثر از مشارکت های مردمی برای آسیب دیدگان مختلف مهم باشد که این مساله در بهترین حالت از قاب رسانه می‌تواند انعکاس مناسب تری داشته باشد .

دکتر محمود علی گو "مدیر آسیب های سازمان بهزیستی" هم از میزان بازخورد و بازدید برنامه شکلات تلخ و جلسات مفید و ‌موثر اتاق فکر مرتبط با محتوای برنامه صحبت کرد و افزود: ما نیازمند شکلات تلخ های بیشتری هستیم چرا که آسیب ها مدام در حال تغیر و افزایش هستند، علی گو همچنین تصریح کرد: در بحث معرفی اورژانس اجتماعی قطعا شکلات تلخ تاثیر گذار بوده و ما نیازمند افزایش این تاثیر هستیم، لذا از شبکه پنج که در این راه پیشرو است خواهان مساعدت بیشتری هستیم.

علی گو معتقد است: شکلات تلخ در بحث آسیب های اجتماعی امروز یک برند است که می‌تواند شاخ و برگ بگیرد و با ورود به سرفصل های جدید آسیب به موازات کودکان کار و خیابان، دیگر عوامل موثر بر این پدیده آزار دهنده اجتماعی را به چالش کشیده و مطالبه گری کند.

مهندس محمد رضا حیدرهایی "کارشناس حوزه آسیب های اجتماعی" هم تاثیر رسانه را در اطلاع رسانی، آموزش و پیشگیری موثر قلمداد کرد و افزود در اتاق فکر برنامه مدام همراه با عوامل و بخصوص تهیه کننده ی برنامه به دنبال مسیر جدید و راهکار نو هستیم.

حیدرهایی تاکید کرد:برنامه شکلات تلخ امروز در حوزه کودکان کار به خط و ربطی کارشناسی شده رسیده و گروه تولید و نگارش برنامه بر اساس پرونده های موجود و تحقیقاتی که روی آنها دارند از زوایای مختلف به وضعیت زندگی این افراد در سطح جامعه می پردازند که انصافا در ساختاری که پیش رو دارند تاثیرگذار بوده اند و در ادامه هم این دست تولیدات و برنامه ها می تواند در کاهش آسیب های پیش رو به مدد سازمان بهزیستی بیاید.

در پایان این نشست مقرر شد تیم تهیه و تولید برنامه تحت نظارت مدیر گروه اجتماعی شبکه و اتاق فکر برنامه مسیر جدید برنامه را با محوریت کودکان کار و خیابان با سرفصل های امید بخش در چهارچوب مهارت آموزی، تحصیل، ساماندهی، مشاوره و... تبیین و تشریح نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز