علیرضا سبط‌احمدی:

پایان دوران کرونا مشخص نیست و نمی‌شود انتظار داشت که مشاغل تعطیل شوند / باید در پروژه‌های فیلمبرداری بودجه‌ای برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفت

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۱۳۴
پایان دوران کرونا مشخص نیست و نمی‌شود انتظار داشت که مشاغل تعطیل شوند / باید در پروژه‌های فیلمبرداری بودجه‌ای برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفت
علیرضا سبط‌احمدی با اشاره به اینکه دوران شیوع کرونا و درگیری با این ویروس طولانی شده است، معتقد است از آنجا که زمان پایان این بحران مشخص نیست، نمی‌توان انتظار داشت که مشاغل تا پایان بحران کرونا تعطیل شوند.

علیرضا سبط‌احمدی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: ما در یک وضعیت بحرانی قرار داریم و این وضعیت بحرانی تنها مربوط به کشور ما نیست، تمام دنیا گرفتار بحران شیوع ویروس کرونا شده است و هم جزوی از این دنیا هستیم.

سبط‌احمدی تصریح کرد: پروژه‌های تولید فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی در ابتدای سال به مدت حدوداً 4 ماه تعطیل بود ولی پس از این تعطیلی‌ها هم بحران کرونا به پایان نرسید و قشر ضعیف جامعه که حقوق‌بگیر است فشاری را متحمل شد که امکان ادامه تعطیلی‌ها فراهم نبود و به همین دلیل چاره‌ای جز شروع فیلمبرداری‌ها نبود.

او افزود: اگر مشکل شیوع کرونا یک یا دو هفته بود و یا حداقل پایان این دوران را می‌دانستیم می‌شد انتظار داشت که کارها تعطیل شوند تا این بحران به پایان برسد اما چنین امکانی وجود ندارد و مجبوریم با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی خود ادامه دهیم.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «ایلدا» در ادامه تأکید کرد: امروز در شرایطی هستیم که محیط پیرامون‌مان کاملاً آلوده است و باید خودمان با وجود ادامه فعالیت‌های حرفه‌ای مراقب باشیم که به این ویروس مبتلا نشویم. به هر حال زمان درگیری ما با این ویروس طولانی شده و نمی‌دانیم تا چه زمانی باید با آن مبارزه کنیم و نمی‌شود انتظار داشت که همه چیز تعطیل شود و تلویزیون هم تعطیل شده و فعالیتی نداشته باشد. دوران تعطیلی چند ماهه‌ای که ابتدای سال شاهد بودیم هنوز تأثیر مخربش بر وضعیت معیشتی قشر ضعیف سینماگران ایرانی را شاهد هستیم.

این تهیه‌کننده درباره شرایط تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «ایلدا» در روزهای شیوع کرونا، گفت: ما با گروهی نزدیک به 300 نفر در خرم‌آباد تصویربرداری این سریال را انجام دادیم و خوشبختانه در حدود سه ماهی که تصویربرداری این سریال به طول انجامید هیچ یک از اعضای گروه به این ویروس مبتلا نشد. گاهی مواقع حتی حدود 100 نفر از عوامل در یک محیط حضور داشتند که ما همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و خوشبختانه هیچکس به این بیماری مبتلا نشد. در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی بهتر است بودجه‌ای برای حفظ بهداشت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شود.

او افزود: ما در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی هستیم و نمی‌توان انتظار داشت که همه مشاغل تعطیل باشند و مثل کشورهای کم جمعیت اروپایی دولت هزینه زندگی افراد را پرداخت کند؛ بنابراین مجبوریم در شرایطی که قطعاً هیچ چیز ارزشش از سلامتی و جان انسان بیشتر نیست به فعالیت حرفه‌ای‌مان ادامه دهیم. دولت اگر قصد دارد از هنرمندان و مردم حمایت کند بهتر است جلوی بالا رفتن هزینه‌ها را بگیرد و قیمت‌ها را کنترل کند تا هر روز شاهد بالا رفتن هزینه زندگی نباشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز