نیکی کریمی «داشتن یا نداشتن» را عرضه کرد

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۱:۴۶:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۱۱۶۶
نیکی کریمی «داشتن یا نداشتن» را عرضه کرد
نیکی کریمی ۲۱ سال پیش با همکاری عباس کیارستمی به عنوان تهیه‌کننده و با تصویربرداری سیف الله صمدیان، مستندی به نام «داشتن یا نداشتن» را کارگردانی کرد. این مستند این روزها عرضه اینترنتی شده‌است.

 به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مستند «داشتن یا نداشتن» درباره مرکز ناباروری زوج‌ها است و کریمی در این مستند سراغ زن‌ها و مردهایی رفته است که به دلیل بچه‌دار نشدن به مرکز ناباروری مراجعه می‌کنند و البته در این میان به چالش داشتن یا نداشتن بچه هم پرداخته می‌شود.

1

‎نیکی کریمی درباره این‌که چرا با تاخیر این مستند را عرضه کرده است،گفت:«بارها در محافل مختلف، خانم‌ها با توجه به سوژه فیلم، متقاضی تماشای فیلم بودند و از من می پرسیدند که کجا ، ‎می‌توانیم این فیلم را ببینیم.به هرحال مستند «داشتن یا نداشتن»، اولین مستند کارنامه‌ام است و با توجه به سوژه آن، علاقه‌مند شدم تا فیلم در دسترس مخاطبان باشد.مستند«داشتن یا نداشتن»، مستندی است که با توجه به موضوع آن، موضوع به روزی است و همواره بچه‌دار شدن و نشدن دغدغه جوامع بوده و هست. ‎در این مستند بدون این‌که بخواهم قضاوت کنم،این موضوع را می‌بینم و بررسی می‌کنم. حتی یکی از پزشکان وقتی در مستند صحبت می‌کند، خیلی صریح درباره ماجرای بچه‌دار شدن گفت‌وگو می‌کند اما تاکید می‌کند من به کسی توصیه‌ای نمی‌کنم که چه کاری باید انجام بدهد».

‎نیکی کریمی در ادامه درباره شکل‌گیری مستند«داشتن یا نداشتن» توضیح داد:«مرکز ناباروری در آن سال‌ها درست روبه‌روی خانه من بود و با توجه به این‌که کارم و حرفه‌ام سینماست و همواره علاقه‌مند بودم که با انسان‌ها در ارتباط باشم و عکس‌العمل آن‌ها را در مواجهه با مشکلات بدانم،‎ برخی از این خانم‌ها را سوار می‌کردم و در مسیر می‌رساندم . گفت‌وگوی من با آنه‌ا مرا در مسیر دردآلود و رنج آور درمان نازایی قرار داد و وسواس فکری بیمارگونه بچه خواستن که در نهایت تصمیم گرفتم از این موضوع، مستند بسازم».

‎به گفته نیکی کریمی؛ ساخت این مستند یک‌سال طول کشیده و پنجاه دقیقه فیلم حاصل ساعت‌ها گفت‌وگو و تحقیق است.

پخش جهانی مستند «داشتن یا نداشتن» را احمد کیارستمی از طریق سایت داکیونایت برعهده دارد و  پوستر آن توسط ساعد مشکی طراحی شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز