نسخه صوتی کتاب «آه با شین» منتشر شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۲۳:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۳۵۲
نسخه صوتی کتاب «آه با شین» منتشر شد
نسخه صوتی کتاب «آه با شین» اثر محمدکاظم مزینانی و با صدای امید تقوی منتشر شد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت و اپلیکیشن سوره مهر و سایر سامانه‌ها فایل صوتی این اثر را با ۳۰ درصد تخفیف، تهیه و استفاده کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، کتاب «آه با شین» روایت‌کننده فعالیت یک مبارز انقلابی چپ با فضای فکری کمونیستی است که از دهه ۲۰ شمسی و بدو تولد شخصیت اصلی داستان آغاز می‌شود و تا سال ۹۰ ادامه دارد.

«آه با شین» برخلاف رمان «شاه بی شین» که داستان زندگی شاه را روایت می‌کرد و مبتنی بر اسناد تاریخی و برگرفته از یک واقعیت بود، رمانی است که نگاهش از پایین به بالاست و در واقع در چارچوب داستان و تخیل روایت می‌شود. در این رمان به نوعی به تناقضات و تفاوت‌های نسلی بین شخصیت اصلی و فرزندش اشاره شده است.

کتاب «آه با شین» اطلاعات خوبی در اختیار خواننده قرار می‌دهد، به‌خصوص در حوزه مردم‌شناسی و علومی که کمتر به آن ورود می‌کنند، اطلاعات نویسنده مشخص می‌شود. نویسنده قبل از نگارش داستانش بر روی مسائل تاریخی جست‌و جو کرده است و اثر، یک اثر سه گانه به شمار می‌رود.

در حالی‌که در «آه با شین» بار اصلی داستان در گذشته نهاده شده و چندین نسل را روایت می‌کند، ترفند نویسنده در نگارش به گونه‌ای است که هیچگونه فلش بک و روزنه به گذشته به نظر نمی ‌رسد. ظرفیت‌هایی در داستان انقلاب وجود داشت که تابه حال استفاده نشده، قوت اصلی کار  نویسنده نثرکار و توصیفات آن است و هر کس خود را در قسمتی از کتاب بیشتر از قسمت دیگر احساس می‌کند. کتاب «آه با شین» با استفاده از نثری سلیس و لحنی مناسب، همین‌طور استفاده از تعلیق و کشش، داستان جذابی خلق می‌کند، تا خواننده را در مسیر یادآوری تاریخ معاصر با خود همراه سازد.

رمان ۳۵۴ صفحه‌ای «آه با شین» که نشر سوره مهر در سال ۱۳۹۲ به بازار آورد، با اقبال خوبی همراه شد و به غیر از عنوان اثر برتر چهارمین جشنواره داستان انقلاب، جایزه قلم زرین امسال را از آن خود کرد. «آه با شین» روایت زوال یک خاندان قجری است.

در پس‌زمینه داستان از فصل اول تا انتها به ترتیب برهه‌هایی از تاریخ معاصر ایران مانند دوران رضاشاه و فرمان کشف حجاب، جنگ جهانی و سقوط رضاشاه، سر کار آمدن محمدرضا پهلوی، اصلاحات ارضی، گسترش فضای شهری و ساخت ‌و سازهای آن دوران و تخریب فضاهای روستایی و بکر، مبارزات سیاسی پیش از انقلاب و بعد از آن و حتی جنگ تحمیلی و زمان حال، دوره می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز