بازدید سید عباس عراقچی از مسجد کبود ایروان

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۴:۵۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۱۳۶۶
سید عباس عراقچی فرستاده ویژه رئیس جمهور که جهت میانجی گری در ایروان حضور داشت بعد از ملاقات با نخست وزیر ارمنستان به همراه سفیر کشورمان و هیئت همراه از مسجد کبود ایروان بازدید کردند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دراین بازدید سید عباس عراقچی از سوی مسعود صادقی سرپرست رایزنی فرهنگی و مدیریت مسجد و حجت الاسلام موحدی فر امام جماعت مسجد مورد استقبال قرار گرفت.

در این بازدید سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه از بخش های مختلف مسجد شامل حیاط اصلی، کتابخانه، حسینیه، و شبستان دیدن کرد.

 مسجد کبود یکی از یادگارهای معماری باقی مانده از قرن هجدهم میلادی ایران در ارمنستان می باشد و مجموعه‌ زیبا و آکنده از هنر آن دوران به شمار می رود و هر روز بر اهمیت و ارزش آن افزوده می شود. طی قرون متمادی در شهر ایروان حدود ۷ یا ۸ مسجد و تعداد دیگری نیز بناهای اسلامی و مذهبی توسط مسلمانان احداث شده که اکثر آنها به دلیل شرایط ناشی از تغییر و تحولات سیاسی و نظام های حاکم به خصوص در دوران حکومت استالین مورد بی‌توجهی و یا تخریب کامل قرار گرفته اند.

فعالیت های فرهنگی در مسجد جامع ایروان

از جــملـــه فعـالیت های فرهنگی انجام شده در مسجد جامع ایروان مــیتوان از برگزاری منظم نماز جماعت، اجرای مراسم های مختلف مذهبی، فعالیت مرکز دارالقرآن مسجد جامع کبود ایروان، مرکز مشاوره، کلاس های آموزش زبان فارسی، نمایشگاه دائمی عکس و صنایع دستی، سالن اجتماعات، کتابخانه و مرکز اینترنت نام برد.

 امروزه بدلیل شرایط جنگی و لزوم حفظ امنیت آن و نیز شیوع کرونا درب های اصلی مسجد به روی گردشگران بسته است.

 

نظر شما