برنامه رادیویی امت رسول الله با آیتم جذاب خاطره گویی / به دنبال تشکیل امت رسول الله

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۰:۴۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۱۶۵۰
برنامه رادیویی امت رسول الله با آیتم جذاب خاطره گویی / به دنبال تشکیل امت رسول الله
مهدی مسعودی مدیر شبکه وحدت تشکیل امت رسول الله از اهداف اسلام دانست و راه اندازی رادیو وحدت را راهی برای نیل به این هدف توصیف کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مهدی مسعودی مدیر شبکه وحدت اهمیت تشکیل امت رسول الله  اشاره کرد و گفت :یکی از مهمترین تعابیر در حوزه علوم اجتماعی تعبیر امت است که توسط قرآن به کار گرفته شده است و در حقیقت یک ایده پردازی است تا افراد مختلف را با رنگ ها و نژاد های گوناگون در خودش جای دهد و رادیو وحدت نیز به دنبال امت واحده به تعبیر دیگر امت رسول الله است .

مسعودی ادامه می دهد: ما در رادیو وحدت دو محور اصلی را در نظر داریم. یکی بحث وحدت شیعیان و اهل تسنن در داخل ایران و دیگری بحث امت رسول الله است. در واقع نگاه غرب و استکبار برای ایجاد تفرقه باعث شده انسجام میان امت اسلامی از بین برود. وقتی این انسجام تقویت شود، موجب می شود یک امت واحد شویم و مقابل سوءاستفاده غرب و تشنج هایی که ایجاد می کند، بایستیم و در برنامه « امت رسول الله » که به زبان های فارسی، انگلیسی ، عربی پخش می شود این محورها دنبال شده است

وی ادامه داد: امت رسول الله  باید تعریف و هدف نهایی و همچنین چارچوبی جهت شناخت داشته  باشد .

مسعودی بیان کرد : امروز در دوره ای قرار گرفته ایم که در بستر تمدن نوین اسلامی هستیم و باید ببینیم راه و روش رسیدن به این امت چگونه است و پس از آن چگونه آن را تقویت کنیم که برای رسیدن به این اهداف باید به کتاب خدا و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مراجعه کنیم و در برنامه امت رسول الله در گفتگو به کارشناسان و علمای دینی این مساله مورد توجه قرار گرفته است

صدف سبحانی تهیه کننده این برنامه نیز بیان کرد : در این برنامه سعی شده تا به تقریب مذاهب و وحدت مسلمانان فراتر از مرزهای جغرافیایی پرداخته شود.

وی افزود:  برنامه امت رسول الله سعی بر آن دارد تا به مشکلات مسلمانان ساکن کشورهای مختلف بپردازد و این موضوع تنها شامل کشورهای مسلمان نیست و به کشورهای دیگر مانند آرژانتین و دیگر کشورها در آمریکای جنوبی نیز در این برنامه پرداخته شده است.

صدف سبحانی با بیان اینکه در این برنامه به وحدت مسلمانان پرداخته می شود، توضیح داد: همچنین به تفاوت فرقه های مختلف دین اسلام و وحدت میان آنها و مشکلات و مصائبی که دارند، پرداخته می شود.

این تهیه کننده با بیان اینکه معرفی کشورها یکی از بخش های این برنامه می باشد، گفت: با حضور کارشناس برنامه که مسلط به زبان عربی و انگلیسی هستند ، با فعالین حوزه وحدت با هدف معرفی کشورهای مختلف از جمله آرژانتین، برزیل، مصر، لیبی، لبنان، سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان، اندونزی، یمن و... ارتباط تلفنی برقرار می شود.

وی همچنین درباره بخش  خاطره گویی این برنامه توضیح داد: در این برنامه محسن اسلام زاده مستند ساز  و یکی از فعالین حوزه وحدت با حضور در استودیو پخش به واگویی خاطرات خود از  سفر به کشورهای مختلف مانند افغانستان، سوریه، عراق، لیبی، اندونزی و ... می پردازد و از تجربیات جالب و متفاوت خود با مسلمانان شیعه و سنی می گوید.

صدف سبحانی دغدغه خود را در این برنامه، تغییر نگاه شنوندگان به تفاوت های بین مسلمانان دانست و گفت: در تلاش هستیم در حد توان این برنامه و فارغ از تفاوت ها به وحدت مسلمانان بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه توهین به مقدسات مسلمانان در نشریه‌های غربی سابقه دارد، بیان داشت:  نشریه موهن فرانسوی پیش از این در سال ۲۰۰۶ نیز تعدادی کاریکاتور از پیامبر رحمت (ص) منتشر کرده بود که واکنش دوستداران و محبان پیامبر اکرم (ص) را در پی داشت و امروز نیز این حرکت دنباله سیاست های سردمداران غربی برای تفرقه بین مسلمانان و اسلام هراسی در غرب است بر همین اساس رادیو وحدت در برنامه امت رسول الله  ضمن بررسی چرایی این مساله به وحدت مسلمین در کشورهای مختلف می پردازد.

سبحانی درباره انتخاب نام این برنامه نیز گفت :امت اسلامی یک امت واحده است ، ما همه امت رسول الله هستیم و در پاسداشت مقدسات و شعائر اعتقادی خود یکدل و همدل عمل می‌کنیم و اساس رادیو وحدت بر این شعار استوار است و این برنامه نیز با این هدف که امت رسول الله صلی الله علیه و اله بیشتر باهم آشنا شوند و در کنار هم در مقابل دشمنان قرار گیرند پخش می شود.

مسعود خواجه وند گوینده این برنامه نیز گفت: رادیو وحدت با شعار امت رسول الله در بهترین و حساس ترین زمان ممکن آغاز بکار کرد و یکی از برنامه های اثرگذار این شبکه رادیویی برنامه تخصصی ‌کارشناسی و گفتگو محور «امت رسول الله» است.

گوینده برنامه « امت رسول الله» گفت: این برنامه شامگاهی نیز هرشب با دعوت از علمای اهل شیعه و سنت و بزرگان علمای مذاهب اسلامی، به موضوع وحدت مسلمین می‌پردازد.

خواجه وند در توضیح برنامه گفت:امت رسول الله(ص)» هر شب با یک منطقه جغرافیایی از جهان اسلام ارتباط برقرار می‌ کند و بررسی امکان شکل گیری امت واحده و تمدن نوین اسلامی از مهم‌ترین مواردی است که در گفتگوها به آن توجه می شود .

وی ادامه داد: در این برنامه تلاش می کنیم که شنوندگان به این باور برسند که باید تفرقه‌ها را کنار بگذاریم و همه برای رسیدن به همگرایی زیر پرچم اسلام تلاش کنند و همه گروه‌ها و اقلیت‌ها در کنار هم حرکت کنند تا اجازه ندهیم هیچ کشور و گروهی به اعتقادات و باورها و ارزش ها و عزیزان ما توهین کند.

خواجه وند برنامه امت رسول الله  را نه تنها یک برنامه رادیویی بلکه گفتمانی برای وحدت ‌و همگرایی دانست و گفت: در ارتباط با فعالان شیعه و سنی در کشورهای مختلف  این مساله که ما یک خانواده بزرگ اسلامی پراکنده در جهان هستیم مشخص می شود و مظلومیت مسلمین خود را نشان می دهد و در این برنامه  با بررسی مسائل مسلمانان جهان به دنبال همگرایی بیشتر هستیم.

این برنامه را، سید مرتضی سیدمحمدی نویسندگی و صادق مهرانی آیتم سازی می کند و  کارشناسی آن را علی اکبر سیاح  طاهری را برعهده دارد.

‌تاکنون یوشع حیانی، مبلغ پاکستانی، سیدمفید حسینی کوهساری، فرستاده جامعه المصطفی به اندونزی، فیلیپ ریکاردو پاز شبعه ای از آرژانتین و ادکاردو اسعد(سهیل اسعد) از آمریکای لاتین .اسامه حورانی از فلسطین ،حجت الاسلام سید مرتضی السندی دبیرکل جریان الوفاء الاسلامی،ارشاد احراری کارشناس مسائل افغانستان داستان زندگی اسلامی خود وضعیت مسلمانان کشورشان  را روایت کرده اند.

گفتنی است؛ برنامه زنده  «امت رسول الله(ص)» هر شب ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵مگاهرتز از رادیو وحدت  پخش می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز