سینمای چین همچنان می فروشد/۲/۲۰ میلیارد دلار فروش بلیط علیرغم قرنطینه ها

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۲۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۱۸۳۵
سینمای چین همچنان می فروشد/۲/۲۰ میلیارد دلار فروش بلیط علیرغم قرنطینه ها
سینماهای چین با توجه اپیدمی کرونا و تعطیلی ۶ماهه اکران عمومی در سال۲۰۲۰ تاکنون فروشی بیش از ۲/۲۰ میلیارد دلار داشته که حکایت از رونق نسبی پس بازگشایی سالن‌های سینما دارد.

به گزارش  گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا، در هفته گذشته فیلم جنگی «ایثار» در دومین هفته اکرانش  بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش کرد. این فیلم در دومین آخر هفته نمایش خود ۲۸/۶ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروشش در ۱۰ روز را به ۱۰۶ میلیون دلار برساند. از این میزان ۱/۶ میلیون دلار هم سهم فروش در ۶۷۰ پرده آیمکس بود.

جایگاه دوم فروش با ۹/۶۰ میلیون دلار در سه روز نخست اکران به انیمیشن ژاپنی «ماجراهای دیجیمون: آخرین تکامل» اختصاص دارد که در همین هفته راهی سینماها شده بود اختصاص دارد.فیلم «کشور من، وطن من» هم در جایگاه سوم نشست و ۷/۸ میلیون دلار فروش کرد. این هفتمین هفته نمایش این فیلم در سینماهای چین بود. این فیلم در مجموع ۴۰۲ میلیون دلار فروش داشته و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال در سراسر جهان بوده است.یک کمدی رمانتیک چینی با عنوان «عشق سایزبزرگ» هم که درباره زنی با وزن زیاد است که به طرز معجزه‌آسایی وزن کم می‌کند در جایگاه چهارم قرار گرفت و ۳ میلیون دلار فروش کرد.

تا اینجای سال فروش گیشه‌های چین بیش از ۲/۲۰ میلیارد دلار بوده که ۷۴ درصد پایین‌تر از ارزش آن در سال گذشته در همین مقطع زمانی است که با توجه به ۶ ماه تعطیلی سینماها بر اثر ویروس کروناست قابل پیش‌بینی بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز