مصطفی علمی‌فرد

«شهید شهریاری» به تهران آمد

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۸:۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۲۹۲۶
«شهید شهریاری» به تهران آمد
تهیه‌کننده سریال «شهید شهریاری» از انتخاب کاوه خداشناس برای ایفای نقش بزرگسالی شهید شهریاری و سپیده خداوردی برای ایفای نقش همسر شهید خبر داد.

 به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا؛ مصطفی علمی‌فرد تهیه‌کننده سریال «شهید شهریاری» با اشاره به اینکه حدودا ۲ هفته است که تصویربرداری این سریال در استان زنجان به پایان رسیده است، توضیح داد: هم‌اکنون در استان تهران مشغول به کار هستیم و تاکنون حدود ۳۰ درصد از تصویربرداری کار انجام شده است.

وی ادامه داد: از شنبه هفته آینده تصویربرداری در فضای دانشگاهی ادامه پیدا می‌کند و در این فضا قرار است زندگی شهید مجید شهریاری را در دهه ۶۰ تا ۸۰ روایت کنیم.

تهیه‌کننده سریال «شهید شهریاری» درباره آغاز مراحل فنی این پروژه عنوان کرد: تدوین همزمان با تصویربرداری توسط حسین تبریزی کارگردان سریال در حال انجام است.

علمی‌فرد درباره زمان پایان تصویربرداری این مجموعه بیان کرد: برنامه‌ریزی ما این بود که در شرایط معمول تصویربرداری این سریال را تا پایان سال تمام کنیم اما باتوجه به شرایط روز جامعه زمان دقیقی نمی‌توان برای پایان کار تعیین کرد.

وی درباره سختی‌های کار در این روزهای کرونایی گفت: کار در فضای این چنینی بسیار سخت است و نمی‌توان گفت همکارانی که در پروژه‌ها مشغول فعالیت هستند در زمان کار به کرونا مبتلا می‌شوند یا نه. تلاش و دغدغه ما این است که همه دوستان در شرایطی کار کنند که تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود اما کار جمعی حتما خطرهای خود را دارد.

تهیه‌کننده «شهید شهریاری» ادامه داد: ما ۱۲ ساعت از شبانه‌روز را با همکارانمان هستیم اما اینکه همکاران ما مابقی ۲۴ ساعت شبانه‌روز را کجا می‌روند و با چه کسانی رفت و آمد دارند نکته مهمی است که نمی‌توان نادیده گرفت.

علمی‌فرد تاکید کرد: در فضای باز نیز کنترل سخت‌تر است و در اختیار ما نیست اما آن چیزی که مهم است این است که همه دوستان در هر شرایطی باید مراقب خود باشند و تلاش ما این است که نکات بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن مداوم صحنه، استفاده از ماسک و دستکش و… را به صورت جدی رعایت کنیم.

وی افزود: همچنین سعی می‌کنیم از حداقل نیروی انسانی سرصحنه و سرویس‌هایی که همکاران را جابه‌جا می‌کنند، استفاده کنیم و با کمترین ضریب خطر کار را پیش ببریم.

تهیه‌کننده «شهید شهریاری» با اشاره به اینکه نام قطعی این سریال هنوز مشخص نشده است، گفت: فعلا کار را با نام «شهید شهریاری» پیش می‌بریم تا در یک ماه آینده به نام قطعی برسیم.

علمی‌فرد در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه بازیگرانی جلوی دوربین رفته‌اند، اظهار کرد: به ۲ دلیل در استان زنجان ۸۰ درصد از بازیگران بومی آن منطقه استفاده کردیم؛ اول آنکه این منطقه بازیگران توانمندی دارد و ما بسیار از حضور آن‌ها در سریال خرسند هستیم. همچنین از آنجاکه قصه این سریال در دهه ۴۰ و ۵۰ در استان زنجان روایت می‌شد باید یکسری المان‌ها و نشانه‌های این منطقه را در سریال نمایش می‌دادیم که یکی از آن‌ها گویش بود به همین دلیل از بازیگران بومی استفاده کردیم چراکه بهتر می‌توانستند لهجه را در این سریال ادا کنند.

تهیه‌کننده با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از بازیگران به دلیل فضای کار و احترام به سلیقه مخاطبان از هنرمندان چهره تر هستند، عنوان کرد: تاکنون مهران رجبی، افسانه ناصری، شهرام عبدلی، سیروس همتی، اردشیر رستمی و زهرا سعیدی جلوی دوربین رفته‌اند.

علمی‌فرد درباره بازیگر نقش بزرگسالی شهید شهریاری خاطرنشان کرد: کاوه خداشناس بازیگر نقش بزرگسالی شهید مجید شهریاری را ایفا می‌کند و احتمالا در هفته‌های آینده جلوی دوربین می‌روند.

وی درباره نقش همسر این شهید بیان کرد: هفته گذشته برای ایفای نقش همسر شهید مجید شهریاری با سپیده خداوردی به توافق رسیدیم تا نقش همسر شهید را در ۲ دهه بازی کنند.

تهیه‌کننده سریال «شهید شهریاری» با اشاره اینکه بازیگران دیگری در ادامه راه به فراخور داستان در ماه‌های آینده به این پروژه اضافه خواهند شد، مطرح کرد: هنوز برخی بازیگران از جمله افشین نخعی، حمیدرضا عطایی، مالک سراج، میرطاهر مظلومی جلوی دوربین نرفته‌اند اما ما با آن‌ها قرارداد بسته‌ایم.

مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی، فیزیکدان و دانشمند هسته‌ای متولد زنجان بود که در تاریخ ۸ آذر ۱۳۸۹ در ایران در ۴۴ سالگی ترور شد.

 

منبع:خبرگزاری صبا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز