یونان و مالزی راهی اسکار شدند

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۳:۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۳۰۶۲
یونان و مالزی راهی اسکار شدند
فیلم های «سیب‌ها» و «روح» به ترتیب نماینده یونان و مالزی در اسکار2021 شدند.

به گزارش  گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا، فیلم «سیب‌ها» را به رقابت اسکار می‌فرستد. این فیلم به کارگردانی کریستوس نیکوس اولین تجربه  در او ساخت یک فیلم بلند است و به عنوان فیلم افتتاحیه بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد و در فهرست جشنواره‌های تلوراید و تورنتو نیز جای گرفت. «سیب‌ها» داستان مردی را روایت می‌کند که می‌خواهد خاطرات خود را به یاد بیاورد. این فیلم در این هفته در جشنواره فیلم تسالونیکی که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، اکران خواهد شد. کیت بلانشت و تیم او در کمپانی درتی فیلمز تهیه کنندگان اجرایی این اثر هستند که در جشنواره ونیز نقد‌های مثبتی را دریافت کرد.

از سوی دیگر مالزی که از سال ۲۰۰۴ هر سال در رقابت فیلم بین‌المللی اسکار شرکت کرده است، فیلم «روح» ساخته امیر ازوان را برای بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی اسکار انتخاب کرد. این فیلم در دوره‌ای نامشخص از گذشته رخ می‌دهد و دختری کوچک پیش‌بینی‌های شومی برای خانواده‌ای فقیر می‌کند که در جنگل زندگی می‌کنند.«روح» نخستین فیلم بلند ازوان است و نخستین بار سال پیش در جشنواره بین‌المللی فیلم سنگاپور به نمایش درآمد و بعد به جشنواره فیلم آسیایی جوگجا-نتپک و در تابستان امسال به جشنواره فیلم اودین ایتالیا راه یافت. «روح» که با بودجه‌ای محدود ساخته شده تنها با تمرکز بر ۶ شخصیت شکل گرفته که ۳ نفر آنها کودک و سه نفر بزرگسال هستند. در جشنواره اودین ایتالیا از این فیلم به عنوان یک کشف بزرگ در کارگردانی یاد شده بود.

آکادمی اسکار لیستی کوتاه از ده فیلم در بخش بین‌المللی را در تاریخ ۹ فوریه منتشر می کند. پنج نامزد نهایی این بخش نیز روز ۱۵ مارس اعلام خواهند شد. نود و سومین دوره اسکار در تاریخ ۲۵ آوریل برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز