مصطفی رحماندوست:

داوران فصلِ دوم جایزه کتاب ماه و سال کانون معرفی شدند

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۹:۴۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۳۶۵۰
داوران فصلِ دوم جایزه کتاب ماه و سال کانون معرفی شدند
اسامی داوران فصل تابستان نخستین جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان برای داوری کتاب‌های برتر ماه‌های تیر، مرداد و شهریور سال ۱۳۹۹ اعلام شد.

به‌گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مصطفی رحماندوست دبیر جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان با اعلام این خبر گفت: مجید راستی، مرجان فولادوند، افسانه شعبان‌نژاد، بابک نیک‌طلب و عبدالحکیم بهار به ترتیب داوران بخش‌های داستان کودک، داستان نوجوان، شعر کودک، شعر نوجوان و مروّج کتابِ فصلِ تابستان این جایزه هستند.

رحماندوست افزود: فرآیند انتخاب و بررسی آثار رسیده به دبیرخانه شامل کارشناسی ابتدایی، بررسی کارشناسان شورای تخصصی شامل کارگروه‌های شعر کودک، شعر نوجوان، داستان کودک و داستان نوجوان، تعیین نامزدهای دریافت جایزه از سوی کارگروه‌ها و بررسی نهایی هیأت داوران برای معرفی یک کتاب در هر ماه است.

او اضافه کرد: جعفر ابراهیمی، کبرا بابایی و سیدسعید هاشمی «کارگروه شعر کودک»، حسین تولایی، مریم زندی و سیدحبیب نظاری «کارگروه شعر نوجوان»، جعفر توزنده‌جانی، سولماز خواجه‌وند و مجید راستی «کارگروه داستان کودک» و جمال‌الدین اکرمی، شهلا انتظاریان و محمدرضا مرزوقی «کارگروه داستان نوجوان» فصلِ تابستان جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان را تشکیل می‌دهند.

دبیر نخستین جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان در مورد انتخاب داوران اولیه و پایانی هر فصل این جایزه توضیح داد و گفت: تلاش کردیم که این داوران در هر فصل با فصل قبل متفاوت باشند و در مجموع از توان‌مندی نویسندگان و شاعران اهل نظر استفاده کنیم.

رحماندوست یادآور شد: در شورای سیاست‌گذاری این جایزه تصمیم گرفتیم که در هر دوره افراد جدیدی به مجموعه اضافه شود و چند داور مشخص در همه دوره‌ها داوری آثار را بر عهده نداشته باشند.

او همچنین گفت: در داوری پایانی هر فصل یک مروج کتاب‌خوانی به داوران اضافه شد تا از کسانی که در راه توسعه کتاب‌خوانی فعالیت می‌کنند نیز بهره‌مند شویم.

رحماندوست در ادامه خاطرنشان کرد: در فصل بهار ۱۳۹۹ کتاب «راز جنگل هزار دستان» برنده جایزه مرغک سیمین فروردین، کتاب شعر «نخودی نرو تو دیگ آش» برنده مرغک سیمین اردیبهشت و کتاب «یک آدم نقاشی کن» برنده مرغک سیمین خرداد این رویداد ادبی شدند.

یادآوری می‌شود حسین فتاحی، عباس جهانگیریان، محمود پوروهاب، آتوسا صالحی و اسماعیل آذری‌نژاد به ترتیب در بخش‌های داستان کودک، داستان نوجوان، شعر کودک، شعر نوجوان و مروّج کتاب، داوری فصل بهار جایزه کتاب و ماه سال کودک و نوجوان را بر عهده داشتند.

همچنین محمود پوروهاب، بابک نیک‌طلب و سعیده اصلاحی «کارگروه شعر کودک»، احمد میرزاده، مهرنوش قربانعلی و مهدیه نظری «کارگروه شعر نوجوان»، جعفر توزنده‌جانی، مجید راستی و افسانه گرمارودی «کارگروه داستان کودک» و حسن احمدی، شهلا انتظاریان و محمدعلی گودینی «کارگروه داستان نوجوان» فصل بهارِ جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان بودند.

 

نظر شما