«خنیا» به آنسوی مرزها راه یافت

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۴:۲۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۳۹۵۳
«خنیا» به آنسوی مرزها راه یافت
برنامه تلویزیونی «خنیا»، از 25 آبان ماه از شبکه جانی جام جم پخش می شود .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  از مهمترین اهداف و وظائف شبکه جهانی جام جم ارتباط مستمر در زمینه های فرهنگی و هنریست . در این راه مجموعه های زیادی ساخته و پخش شده است.

مجموعه هنری «خنیا» با تکیه بر هنر ناب موسیقی ایرانی در شبکه جهانی جام جم ، بزودی به روی آنتن خواهد رفت و زمینه آشنایی مخاطبان شبکه جام جم با موسیقی ایرانی خواهد شد.

طراح،تهیه کننده و کارگردان این مجموعه بر عهده محمد رضا جعفری می باشد که در کارنامه کاری ایشان مجموعه های چلیپا،پرنیان و آوای ایرانی برای مخاطبان فرهنگ دوست شبکه جام جم ، نام هایی آشناست..

مجری کارشناس برنامه خنیا ، استاد رضا موسوی زاده ،آهنگساز،ردیف دان و نوازنده تار خواهد بود که در لابلای برنامه ها ، نکات و ظرائف مهمی از مفاهیم عالیه موسیقی ایرانی را به مخاطب ارائه می دهد.

در هر قسمت از مجموعه خنیا، استاد حمید رضا نوربخش ، مدیر خانه موسیقی ایران،ردیف دان،پژوهشگر و خواننده آواز ایرانی، سعی در آشنایی مخاطبان علاقمند به موسیقی ردیف دستگاهی خواهند داشت که این قسمت بر ارزش های این مجموعه می افزاید.

در مجموعه خنیا ، در هر قسمت ، یک گوشه آوازی و یک گوشه سازی آماده سازی و پخش میشود که در نوع خود بی نظیر و برای اولین بار در مجموعه ای تلویزیونی چنین آثاری پخش میشوند.

ردیف های آوازی از استادانی چون ،حسن کسایی، رضوی سروستانی،محمود کریمی،محمد منتشری و ردیف های سازی از استادانی چون،داریوش طلایی و حسین علیزاده پخش خواهند شد.

قسمت دیگر این مجموعه ذکر و یاد بزرگان موسیقی ایرانیست که در هر برنامه آثار،مصاحبه ها،اجراها و سایر موضوعات مرتبط با استادان پخش می شود، از جمله این بزرگان،حسین خواجه امیری،هوشنگ ظریف،فرهنگ شریف،همایون خرم و .. می باشند ..

قسمت پایانی هر قسمت نیز ، تصنیفی از ساخته های هنرمندان عزیز کشورمان بر روی آنتن پخش خواهد رفت.

عیار آثار هنری، دقت در ظرائف موسیقی ایرانی و ارائه امروزی تصاویر از اهداف این مجموعه بوده و به مرور ، مخاطب فارسی زبان و علاقمندان به فرهنگ و هنر ناب ایرانی ، متوجه ساختار نظری و عملی موسیقی ایرانی میشوند که امیدواریم با همدلی و همراهی همه دست اندرکاران،مجموعه ای ارزشمند برای مخاطبان فراهم آوریم.

خنیا از روز یکشنبه بیست و پنجم آبان‌ماه ساعت هیجده به وقت تهران پخش شده و روز بعد در ساعت 15 به وقت تهران بازپخش می شود .

 

نظر شما