مراکز فرهنگی و سالن‌های سینما از سه شنبه باز می شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۸:۵۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۴۰۹۹
مراکز فرهنگی و سالن‌های سینما  از سه شنبه باز می شود
ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه امروز ۱۷ آبان محدودیت‌هایی را برای فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در سراسر کشور از سه‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه تا ۲۰ آذرماه در نظر گرفته است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، طبق اعلام علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا امروز (۱۷ آبان) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد تا از ۲۰ آبان ماه به مدت یک ماه تا (۲۰ آذر ماه) از ساعت ۱۸ هر روز در تمامی استان‌ها محدودیت‌ها اعمال شود، یعنی از ساعت ۱۸ به بعد فقط مراکز ضروری مانند مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آتش‌نشانی و … باز باشد و دیگر صنوف متعلق به دسته ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ به بعد اجازه فعالیت ندارند.

سینماها، تئاترها، کنسرت‌ها، گالری‌ها و سایر مراکز فرهنگی – هنری از جمله مشاغل گروه ۳ و مراسم‌ اجتماعی و فرهنگی از جمله مشاغل گروه ۴ دسته‌بندی شده‌اند.بر اساس محدودیت‌هایی که هم‌اکنون در ۲۵ مرکز استان با وضعیت قرمز یا بحرانی، اجرا می‌شود، همه مراکز فرهنگی و هنری تعطیل هستند.

در همین ارتباط رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رفع محدودیت‌ فعالیت‌های فرهنگی و هنری و بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر خبر داد.

 همایون امیرزاده در مورد بازگشایی مکان‌های فرهنگی و هنری به ایسنا گفت:« جزئیات ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های اعلام شده به این معناست که تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری که در زمره مشاغل گروه‌های سه و چهار قرار می‌گرفتند از این پس با مصوبه جدید امکان فعالیت دارند.در حال حاضر فعالیت‌های فرهنگی و سالن‌های سینما و تئاتر می‌توانند براساس این مصوبه تا ساعت ۱۸ فعالیت کنند چون قرار براین نیست که مثلا قهوه‌ه‌خانه‌ها باز باشند ولی سینما بسته باشد. ضمن این‌که وزیر بهداشت هم اخیرا اعلام کردند که پروژه‌های تصویری فعالیت خود را انجام دهند».

او افزود: «بنابراین از تاریخ درج شده در مصوبه امروز ستاد ملی کرونا(۲۰ آبان) فعالیت‌های فرهنگی و هنری و سالن‌های سینما و تئاتر پس از یک وقفه طولانی از سر گرفته می‌شود،چرا که شامل رفع محدودیت‌ها شده‌اند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز