پیام آگنیشکا هولاند به مناسبت «روز سینماهای خانه هنر اروپا»؛

حمایت از سینمای هنری و مستقل مهم است

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۲۳:۰۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۴۵۸۹
حمایت از سینمای هنری و مستقل مهم است
آگنیشکا هولاند یکی از فیلم‌سازان برجسته سینمای لهستان در یک پیام تصویری، هشتم نوامبر(یکشنبه ۱۸ آبان) روز سینماهای خانه هنر اروپا را تبریک می‌گوید. او که سفیر امسال این برنامه است در پیام خود بهترین‌ها را برای تماشاگران ایرانی آرزو می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، آگنیشکا هولاند از فیلم‌سازان مطرح سینمای لهستان است که با آثار سیاسی خود شناخته می‌شود؛ موضوعی که با توجه به دستیاری آندری وایدا جای تعجبی هم ندارد. او دستیار کشیشتُف زانوسی هم بود.

هولاند بیش‌تر با فیلم‌های تحسین‌شده «اروپا اروپا» / Europa Europa محصول ۱۹۹۱ و برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی‌زبان و نامزد اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، و «در ظلمت» / In Darkness محصول ۲۰۱۱ و نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شناخته می‌شود. او سه سال پیش جایزه خرس نقره‌ای آلفرد باوئر را برای فیلم جنایی «ردپا» / Spoor از جشنواره فیلم برلین دریافت کرد.

این کارگردان لهستانی که سفیر برنامه روز سینماهای خانه هنر اروپا ۲۰۲۰ است، در ویدئویی این روز را تبریک گفته‌است.

آگنیشکا هولاند در ابتدای این پیام تصویری بهترین‌ها را برای تماشاگران و سینماروهای ایرانی آرزو می‌کند و سپس ادامه می‌دهد: «در روز سینماهای اروپا ،خیلی مهم است که از سینمای هنری، سینمای مستقل و سینمای اروپا حمایت کنیم؛ به‌خصوص در این روزگار شیوع ویروس و فراگیری جهانی‌اش». او در ادامه صحبت‌هایش تأکید می‌کند که «ما باید زنده بمانیم» و در پایان می‌گوید:«من روی شما حساب می‌کنم؛‌ تماشاگران ایرانی بهترین‌ هستند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز