عکاسی نجوم در مقابل دوربین «چرخ»

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۹:۵۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۸۴۹۰۴
شصت‌ویکمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۱۹ آبان، با بررسی عکاسی نجومی و تازه‌ترین اخبار دنیای زیست‌شناسی روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این قسمت «چرخ»، احسان یوسفی، کارشناس نجوم با رحیم حیدرنیا، عکاس و پژوهشگر نجوم گفت‌وگو می‌کند. عکاسی نجومی را به‌طور کلی می‌توان به دو دسته‌ی علمی و هنری تقسیم کرد. عکس‌های نجومی علمی، همان‌طور که از نام آنها برداشت می‌شود، عکس‌هایی هستند که به‌عنوان یک ثبت علمی حاوی اطلاعاتی مستند هستند و بنا به تعریف عکس‌های نجومی هنری تنها زیبایی بصری دارند. صرف نظر از این دسته‌بندی کلی، دسته‌بندی دیگری که عکاسی نجومی را تقسیم‌بندی می‌کند عکاسی خطی یا عکاسی از رد ستاره‌ها، عکاسی نقطه‌ای از ستاره‌ها، عکاسی از اعماق آسمان، عکاسی از اجرام متحرک و عکاسی از ابر کهکشان راه شیری است.

در بخش‌ دیگری از این قسمت «چرخ»، محمدحسین عباسپور، زیست‌شناس سلولی و مولکولی، مهم‌ترین خبرهای این روزهای دنیای زیست‌شناسی را بررسی می‌کند.

فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز