روایت زندگی محمود فرشچیان ختم به خیر شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۲۳:۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۴۲۳
روایت زندگی محمود فرشچیان ختم به خیر شد
برنامه«فرزانگان فرهنگ» که از 28 مرداد با موضوع گرامیداشت محمود فرشچیان، هنرمند نگارگری ایران در رادیو فرهنگ آغاز شده، ‌۲۰ آبان به پایان می رسد.

به گزارش برنا،  در برنامه«فرزانگان فرهنگ» بهروز رضوی روایتگر زندگی و آثار استاد محمود فرشچیان بود و استاد فرشچیان نیز در این برنامه از خاطرات خود گفت، همچنین در قسمت های مختلف، خانواده، دوستان، شاگردان، اهل فرهنگ و هنر ایران و جهان از خاطرات و تاثیرات هنری ـ فرهنگی محمود فرشچیان روایت کردند.

محمد علی رجبی، امیر رضایی نبرد، مجید مهرگان، احمد مهدوی دامغانی، سیدحسین نصر، سیدحسن صایب، محمدجلیل رسولی، یدالله کابلی، غلامحسین امیرخانی، محمدرضا اصلانی، محمدباقر کلاهی اهری، بهاء الدین خرمشاهی، غلامحسین ابراهیمی دینانی، سیدعلیرضا میرعلینقی، بهرام سالکی، محمدمهدی هراتی و ... در این مجموعه برنامه حضور داشتند.

فرشچیان، بنیان‌ گذار سبک خود در نقاشی ایرانی است که پایبند به شکل کلاسیک همراه با استفاده از تکنیک‌ های جدید برای توسعه دامنه نقاشی ایرانی است. نقاشی‌ های او پر از جنب و جوش و تلفیقی از عناصر سنتی و مدرن هستند. آثار او از شعر کلاسیک، ادبیات فارسی، قرآن، کتاب‌های مقدس مسیحیان و یهودیان، و همچنین تخیل عمیق خود او تاثیر گرفته‌ است. همچنین فرشچیان نقش مهمی در معرفی هنر ایران به صحنه بین‌ المللی هنر ایفا کرد.

علاقه مندان می توانند آخرین قسمت از برنامه«فرزانگان فرهنگ» را با موضوع استاد فرشچیان، به تهیه کنندگی محمدحسینی باغسنگانی 20 آبان از ساعت ۱۹:۳۰ از رادیو فرهنگ بشنوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز