نماینده ویژه رییس جمهور در برنامه صبحگاهی شبکه یک تشریح می کند؛

نقش ایران در برقراری صلح قره‌باغ

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۵:۰۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۸۵۷۶۸
نقش ایران در برقراری صلح قره‌باغ
محمود عراقچی، نماینده ویژه حسن روحانی در موضوع قره باغ مهمان فردا ، چهارشنبه صبح بخیر ایران شبکه یک سیماست و در باره طرح و نقش ایران در امضای قرارداد صلح طرفین درگیر در موضوع قره باغ صحبت می کند.

به گزارش برنا، عباس عراقچی در این برنامه که ساعت ۱۵ : ۰۷ دقیقه بصورت زنده پخش می شود در گفت و گو با حمید خواجه نژاد درباره دستاوردهای سفر هفته گذشته اش به باکو و مسکو و مذاکره با مقام‌های آذربایجان و روسیه درباره حل بحران قره باغ صحبت می کند. ارمنستان و آدربایجان از حدود دو ماه پیش بر سر قره‌باغ درگیری نظامی داشتند که سبب شد صدها نفر جان خود را در جریان این نبردها از دست بدهند.اما امروز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در حضور روسیه توافقنامه‌ای را امضا کردند که به شش هفته درگیری‌های نظامی در قره باغ پایان می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران هم پیش از این برای حل و فصل مناقشه قره‌باغ طرح صلحی ارائه کرده بود و مقام معظم رهبری هم ۱۳ آبان ماه با راهکار خود بر حل این بحران صحه گذاشتند. از نظر کارشناسان روس طرح ایران طرحی متعادل و متوازن اعلام شد که در صورت اجرا می‌تواند گره‌گشای سه دهه جنگ و کشمکش بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باشد.

برنامه صبح بخیر ایران کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی داریوش دلیری و اجرای میلاد شیران ، رضا امیراحمدی و حمید خواجه نژاد ( اجرای بخش ویژه ) ، شنبه تا چهارشنبه بصورت زنده و از ساعت ۱۵ : ۶ دقیقه تا ۸صبح پخش می شود‌.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز