بازیگر «خانه امن» از چالش‌های ایفای نقش یک داعشی می‌گوید

۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۳۹۹
بازیگر «خانه امن» از چالش‌های ایفای نقش یک داعشی می‌گوید
افشین حسنلو که در مجموعه تلویزیونی «خانه امن» نقش سامر یک تروریست داعشی را ایفا می‌کند این نقش را یک نقش خاص می‌داند که برای جذابیت‌های بسیاری داشت.

افشین حسنلو بازیگر تئاتر و تلویزیون که در مجموعه تلویزیونی «خانه امن» نقش یک تروریست داعشی را ایفا کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: «خانه امن» به تهیه کنندگى آقاى ابوالفضل صفرى و کارگردانى آقاى احمد معظمى این شب ها از شبکه یک پخش می‌شود و فضاىی جاسوسى امنیتى دارد که به موضوع تهدیدات داعش و گروهک هاى تروریستى که تلاش دارند امنیت ایران را به خطر بیندازند پرداخته و فکر میکنم عموم مردم استقبال خوبى از سریال های پلیسى و معمایى دارند که قطعا «خانه امن» هم از این قاعده مستثنى نیست و خوشبختانه به نظر می‌رسد تا امروز استقبال خوبی از این سریال صورت گرفته است.

حسنلو خاطرنشان کرد: پیش‌تر با امیر جاودان زرین دستیار در یک نمایش تئاتر همکاری داشتم و او که در سریال «خانه امن» دستیار اول کارگردان بود از من برای بازی در این سریال دعوت کرد، من سر صحنه حاضر شدم، سیناپس را خواندم و آقای معظمی از من پرسید که کدام نقش نظرم را جلب کرد و من به نقش سامر اشاره کردم که ایشان هم با بازی من در این نقش موافق بودند و به این شکل انتخاب شدم. پس از اینکه سیناپس را خواندم نقش سامر نظرم را جلب کرد.

او افزود: این نقش ما به ازای خارجی دارد ولی از آنجا که سامر در ایران حضور دارد طبیعتاً نمی‌تواند پوشش یک داعشی را داشته باشد، بازی در نقش یک داعشی با پوششی که از آن‌ها میشناسیم شاید ساده‌تر باشد چرا که گریم و پوشش می‌تواند به بازیگر کمک کند اما ظاهر متفاوت سامر در نقش یک داعشی چالش جالبی برای من بود.

حسنلو خاطرنشان کرد: بابت به ثمر نشستن تلاش چند ساله تئاترى‌ام و حضورم در این سریال خوشحالم اما خانه اولم تئاتر در خطر نابودى است، اى کاش مسئولان راهکارى به جز تعطیلى سالن ها در نظر بگیرند، واقعا اهالی تئاتر در این شرایط وضعیت نامساعدی دارند.

او افزود: بخش عمده جلسات تصویربردارى که من حضور داشتم همان روزهاى ابتدایى شروع تصویربرداری بود، آبان و آذر سال گذشته که هنوز این ویروس تا این حد گسترش پیدا نکرده بود تصویربرداری آغاز شد اما چند جلسه هم بعد از شیوع کرونا حضور داشتم که مشخصا با رعایت پروتکل هاى بهداشتى سر کار بودیم. بحث تولید یک سریال یا یک فیلم سینمایی به خودى خود کار سختى است و  چنین اوضاعى کار را چند برابر سخت‌تر می‌کند اما با وجود همه این سختیا همه عوامل به نظرم از جان مایه گذاشتند تا این کار به نتیجه دلخواه برسد.

این بازیگر خاطرنشان کرد: قطعا بازی کردن در یک نقش منفى، آن هم یک تروریست داعشى براى من که آزارم به یک مورچه هم نمیرسد چالش هاى زیادى داشت، از روزى که قرار شد من این نقش را بازى کنم تا روز فیلمبردارى حدودا دو سه هفته زمان برد و من در این مدت توانستم برای نزدیک شدن به نقش در مورد گروهک هاى تروریستى و افرادى که دست به چنین عملیاتی می‌زنند مطالعه داشته و تحقیق کنم که امیدوارم که نتیجه کار را مردم دوست داشته باشند.

بازیگر نقش سامر در «خانه امن» در ادامه اظهار داشت: تجربه بازی در سریال «خانه امن» برای من بسیار ارزشمند بود و بازخوردهای خوبی از ایفای نقش در این سریال داشتم که نشان از دیده شدن «خانه امن» دارد. خوشبختانه در صحبت‌هایی که با دوستانم داشتم نظرات مثبتی از آن‌ها شاهد بودم.

او در پایان گفت: در حال حاضر در هیچ پروژه‌ای حضور ندارم اما چند تا پیشنهاد دارم که در حال بررسى این پیشنهادات هستم که با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؛ امیدوارم هر چه زودتر شاهد از بین رفتن این ویروس باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز