در هفته دانایی، مانایی چه کنیم.

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۱۱:۴۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۶۶۷۵
در هفته دانایی، مانایی چه کنیم.
موسسه خانه کتاب و ادبیات ایرانبرنامه نشست های «هفته کتاب» با شعار «دانایی، مانایی» را اعلام کرد.

به گزارش برنا، نشست‌های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران که با همکاری سازمان‌ها، نهادها، انجمن‌ها و تشکل‌های فعال حوزه نشر در بیست‌وهشتمین دوره «هفته کتاب» برگزار می شود، به شرح زیر است:

روز شنبه (بیست‌وچهارم آبان‌ماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰، نشست «مناسبات و همکاری ناشر و تصویرگر» با حضور علی بوذری و سحر ترهنده، با مشارکت انجمن تصویرگران ایران برگزار می‌شود. همچنین در این روز از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ نشست «ویرایش در نشر(مسائل و مصائب)» با حضور علیرضا فتاح، محمدعلی معین‌فر و مهدی صالحی با مشارکت انجمن ویرایش و درست‌نویسی برپا می‌شود. از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ نیز نشست «بررسی عوامل مؤثر در کاهش فروش کتاب» با حضور علیرضا داداشی، سیدمحمدجواد مهدوی‌دارگانی و جواد سرانی با مشارکت انجمن کسب و کار برگزار می‌شود.

در ادامه برنامه‌های این روز از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ نشست «نشر دانشگاهی از دیدگاه ملی و بین‌المللی» با حضور سیدعباس حسینی‌نیک، عبدالامیر نبوی و حمیدرضا شعیری با مشارکت انجمن ناشران دانشگاهی، مرکز نشر دانشگاهی و انجمن نقد ادبی برگزار می‌شود. از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ نیز نشست «آینده دانش و کتاب در پرتو تحولات فضای مجازی» با سخنرانی رضا ماحوزی و جبار رحمانی با مشارکت موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برپا می‌شود.

همچنین در دومین روز از بیست‌وهشتمین دوره «هفته کتاب»، یکشنبه(بیست‌وپنجم آبان‌ماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ برنامه «پیام تقریظ» با حضور رحیم مخدومی، مریم فردوسی و احمد شاکری با مشارکت مجمع ناشران دفاع مقدس، و از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ نشست «تأثیر کتاب و کتابخوانی در تقویت توان بردباری افراد جامعه متأثر از بیماری کرونا» با حضور سپهر هاشمیان، ندا موحدی‌پور و زینب فریزاده با مشارکت کتابخانه و موزه ملک برگزار می‌شود.

در ادامه برنامه‌های این روز از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ نشست «نقش زنان در تولید و ترویج کتاب» با حضور دکتر الهام ملک‌زاده و مهتاب مردفرد با مشارکت انجمن زنان پژوهشگر تاریخ برگزار می‌شود. از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ نیز نشست «روابط بین‌الملل و دیپلماسی مبتنی بر کتاب» با حضور حسن خداوردی و غلامرضا کریمی با مشارکت انجمن روابط بین‌الملل و از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ نشست «کتابشناسی آرای نو در خاورمیانه‌پژوهی» با حضور قدیر نصری، رحمان قهرمانپور، مهدخت ذاکری و فرزاد پورسعید با مشارکت مرکز پژوهش‌های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه برگزار می‌شود.

در روز دوشنبه (بیست‌وششم آبان) از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ نشست «گسترش زبان فارسی در جهان و معرفی بهتر ایران» با حضور رضامراد صحرایی، ایوب دهقانکار، شهروز فلاحت‌پیشه و مسعود حسنی با مشارکت بنیاد سعدی برگزار می‌شود. همچنین از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ نشست «نقش مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در تاریخ‌نگاری جنگ» با حضور محمدجواد اکبرپور بازرگانی، مرتضی قاضی، محمدعرفان کریمی و روح‌الله بابانژاد با مشارکت سازمان اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برپا می‌شود.

در ادامه برنامه‌های این روز نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ نشست «بازاریابی در حوزه کتاب» با حضور هرمز مهرانی، گلاره مرتضایی و محمدرضا مهدوی با مشارکت انجمن بازاریابی و از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ نشست «نقش تفکر انتقادی در ترویج کتابخوانی» با حضور دکتر ابراهیم خدایار، محسن حاجی‌زین‌العابدینی و فواد مولودی با مشارکت انجمن نقد ادبی و شبکه مروجان کتابخوانی کشور برگزار می‌شود.

از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ هم برنامه «ارتقای فرهنگ کتابخوانی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر» با حضور محمد سمیعی، روح‌الله حسینی و دکتر احمد شاکری با مشارکت دانشکده مطالعات جهان  دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در چهارمین روز این دوره از هفته کتاب، سه‌شنبه (بیست‌وهفتم آبان‌ماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ نشست «بررسی و آسیب‌شناسی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» با حضور محمدعلی مهدوی‌راد، رضا اکبری، نعمت‌الله فاضلی، داریوش مطلبی و رضا مختاری برپا می‌شود.

همچنین از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ نشست «رونمایی از جدیدترین آثار منتشرشده توسط ناشران و نویسندگان اقلیت‌های دینی» با حضور آرتویت زهرابیان، بهنام مبارکه، فرزانه گشتاسب، دیناز دهنادی و آرش آبایی با مشارکت دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشست «نقش کتاب به عنوان رابط میان‌فرهنگی و میان‌نسلی» از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰  با حضور غلامرضا امیرخانی، ابراهیم افشارزنجانی و اسماعیل حسن‌زاده با مشارکت انجمن ایرانی تاریخ برگزار می‌شود.

در ادامه برنامه‌های این روز از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ نشست «وقف دانایی برای مانایی فرهنگ و معارف» با حضور نصرالله حدادی و پیمان سمندری با مشارکت کتابخانه موزه ملک و از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ نشست «اهمیت ویرایش در متون کودک و نوجوان» با حضور محمد گودرزی‌دهریزی، مریم جلالی، مهدی قنواتی و فهیمه شانه با مشارکت انجمن ویراستاران برپا می‌شود.

در روز چهارشنبه (بیست‌وهشتم آبان‌ماه) نیز از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ نشست «بررسی و آسیب‌شناسی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» با حضور احمدعلی حیدری، احمدرضا رحیمی‌ریسه و سعید عدالت‌نژاد برگزار می‌شود. همچنین از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ نشست «آشنایی با وضعیت بازارهای تبادل گرنت و نقش طرح‌های حمایتی» با حضور مریم رونق، علی عرب‌زاده و علیرضا نوری‌زاده با مشارکت دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود.

از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ این روز نیز نشست «نقش سازمان‌های دولتی در اقتصاد نشر: فرصت‌ها و تهدیدها» با حضور هومان حسن‌پور، مهدی اسماعیلی و مهدی عمرانلو با مشارکت اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه شرکت تعاونی ناشران آشنا برگزار می‌شود.

همچنین از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ نشست «نشر ایران در گام دوم انقلاب» با حضور مصطفی اکبری، محمدعلی مرادیان و مهدی صفایی‌منش با مشارکت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ هم نشست «نقش آژانس‌های ادبی در پویایی گرنت و ترجمه معکوس» با حضور افشین شحنه‌تبار، احمد ذوعلم، علیرضا نوری‌زاده و محمدرضا اربابی با مشارکت کانون مترجمان برگزار می‌شود.

روز پنجشنبه (بیست‌ونهم آبان‌ماه) نیز از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ نشست «جامعه و نشر در ایران» با حضور  جبار رحمانی و دکتر صالح زمانی با مشارکت انجمن جامعه‌شناسی و از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ نشست «ویرایش متون دینی» با حضور راضیه حقیقت، محمدمهدی باقری و شیوا خلیلی با مشارکت انجمن ویرایش و درست‌نویسی برگزار می‌شود.

از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ این روز نیز نشست «ظرافت‌های ویرایش در متون ترجمه‌ای» با حضور امید طبیب‌زاده، آبتین گلکار، هومن عباس‌پور و امیرحسین وزیری با مشارکت انجمن ویراستاران برگزار می‌شود.

در آخرین روز از بیست‌وهشتمین دوره «هفته کتاب» جمهوری اسلامی ایران، جمعه (سی‌ام آبان‌ماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ نشست «مسائل فرهنگی- اجتماعی کرونا و پیامدهای آن» با حضور مهدی مولایی‌آرانی و  سیدمجید امامی با مشارکت دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم پژوهشکده مطالعات اجتماعی فرهنگی و نشست «فقدان حمایت و نشر کتاب افراد دارای معلولیت (راهکارها و پیشنهادها)» نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ با حضور منصور برجیان و منصور شادکام با مشارکت انجمن نابینایان و معلولان برگزار می‌شود.

همچنین از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ نشست «تجلیل از پیشکسوتان ویرایش» با حضور مهدی صالحی  با مشارکت انجمن ویرایش و درست‌نویسی و از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ نشست «تجلیل از مترجمان برگزیده محبوبه نجف‌خانی، ابوالحسن تهامی، آندرانیک خچومیان، رضا قیصریه و ستار جلیل‌زاده» با حضور محمدرضا اربابی و مشارکت کانون مترجمان برگزار می‌شود.

این برنامه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این نشست‌ها را به صورت زنده از طریق اینستاگرام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی khaneyeketab@ دنبال کنند.

بیست‌وهشتمین دوره «هفته کتاب» جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز