در تفلیس تاکید شد؛

تعمیق روابط فرهنگی ایران و گرجستان

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۰۸:۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۷۱۵۸
تعمیق روابط فرهنگی ایران و گرجستان
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان " هشتمین کنفرانس علمی بین المللی دانشجویان کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا " را در موضوعات مختلف از جمله : روابط بین الملل، مطالعات ایران، روزنامه نگاری، حقوق، بازرگانی و پزشکی به دو زبان انگلیسی وگرجی به صورت آنلاین برگزار کرد.

به گزارش برنا، در آئین افتتاحیه این کنفرانس که با همکاری دانشگاه بین المللی قفقاز گرجستان و مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی بین المللی  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزارشد ، خانم مارینا گدوانشویلی رئیس خدمات تضمین کیفیت دانشگاه ها وخانم ایندیاشویلی معاون تحقیقات علمی دانشگاه و دبیر علمی کنفرانس، گزارشی از مقالات برگزیده کنفرانس و کیفیت مقالات و استانداردهای رعایت شده در این کنفرانس صحبت کردند. ،

درابتدای این مراسم کاخابر کردزایا رئیس دانشگاه بین المللی قفقاز، ضمن خیر مقدم به دانشجویان ،اساتید ، کاردار و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از زحمات دست اندرکاران و مشارکت کنندگان در برگزاری کنفرانس تشکر کرد وگفت: این همایش با هدف ایجاد بستر پژوهشی برای دانشجویان در رشته های مختلف دانشگاه و به اشتراک گذاردن آخرین یافته های علمی خود در محورها و موضوعات مختلف کنفرانس راه اندازی شده و همه ساله برگزار می شود.این مهم علیرغم تشدید شیوع بیماری کووید 19 امسال هم به صورت انلاین با استقبال خوبی مواجه بوده و این موفقیت را به همکاران، اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریک گفت .

درادامه رئیس دانشگاه بین المللی قفقاز اظهار داشت: بسط مطالعات نظری و کاربردی و نیز ارائه راهبردها و راهکارها برای ارتقای تعاملات اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی از اولویت های کاری دانشگاه است.

 کاخابر کردزایا  افزود :برگزاری این کنفرانس فرصت های ارزشمندی در اختیار اساتید و دانشجویان قرار می دهد تا علاوه بر ارائه یافته های علمی خود با سایر دانشجویان و مجامع علمی کشورهای مختلف ارتباط برقرار نموده و با آنها تبادل نظر و هم فکری نمایند.

رسول اسلامی کاردارسفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از رئیس دانشگاه و رایزن فرهنگی ، برگزارکنندگان و مشارکت کنندگان کنفرانس و بر نقش واهمیت شناخت ابعاد مختلف روابط دوجانبه و منطقه ای با برگزاری چنین برنامه های علمی تأکید ورزید.

اسلامی در ادامة سخنان خود به اشترکات تاریخی و فرهنگی ، همچنین پتانسیل مهم ایران و گرجستان برای ارتقای صلح و ثبات منطقه ای اشاره و خاطرنشان کرد: ایران و گرجستان دو کشور دارای فرهنگ غنی هستند و تعامل فرهنگی آنها بی شک موجب گسترش همکاری های فرهنگی در سطح منطقه ای می شود و خواستار تقویت آن شد.

درادامه این مراسم حمید مصطفوی رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به پیوندهای تاریخی، فرهنگی و حلقه‌های مشترک ایران و گرجستان گفت:دانشگاه بین المللی قفقاز همواره به ارتقا و تقویت روابط ایران وگرجستان توجه واهتمام ویژه داشته و در زمینه مطالعات ایران شناسی در پنل روابط بین الملل کنفرانس ، تحقیقات و مقالاتی خوبی از سوی اساتید و دانشجویان دانشگاه های دو کشور انجام شده که در ایجاد همگرایی و تفاهم فرهنگی متقابل بسیار موثر است؛ در این ارتباط رایزن فرهنگی از حسن نیت و همکاری مستمر آقای دکتر کاخابر کردزایا رئیس محترم دانشگاه و عوامل اجرایی برگزاری کنفرانس با رایزنی فرهنگی تشکر کرد.

مصطفوی افزود: جمهوری اسلامی ایران بیش از همه کشورهای دیگر جهان، دارای پیوندهای عمیق تمدنی، تاریخی، فرهنگی و زبانی با کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز است ؛ بنابراین این پیشینه، تجانس فرهنگی میان این دولت ها و بستر و زمینه ساز همکاری متقابل سایر بخش های اقتصادی،اجتماعی، سیاسی و امنیتی می باشد .

رایزن فرهنگی افزود: ما امروزه نیازمند فهم فرهنگی، تفاهم فرهنگی و احترام به ارزش‌های یکدیگر هستیم و ما با پذیرش تفاوت‌های یکدیگر می‌توانیم با هم باشیم و برای توسعه و تحکیم روابط فرهنگی گام برداریم.

رایزن فرهنگی در پایان سخنان خود اظهار داشت: تعمیق ارتباطات دوجانبه و چندجانبه ایران با گرجستان وکشورهای منطقه بدون شناخت ظرفیت ها و توانایی های بالقوه و بالفعل میسر نخواهد شد و اظهار امیدواری کرد به واسطه این قبیل همکاری های علمی زمینه شناخت ابعاد مختلف همکاری و راه های تقویت و گسترش روابط دوجانبه و منطقه ای بیش از پیش فراهم گردد .

گفتنی است در این کنفرانس 12 دانشجوی ایرانی و گرجی چکیده مقالات علمی خود را در موضوعات مطالعات ایران ارائه کردند و متن کامل مقالات در قالب مجموعه مقالات کنفرانس متعاقباً منتشرخواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز