اصغر کیهان نیا؛

والدین نزدیک ترین وملموس ترین الگوی فرزندان هستند/عدم ارتباط عاطفی کودکان را به سمت موبایل سوق می دهد/تلویزیون برای کودکان یک رسانه مهم و تاثیر گذار است!

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۶۰۸
والدین نزدیک ترین وملموس ترین الگوی فرزندان هستند/عدم ارتباط عاطفی کودکان را به سمت موبایل سوق می دهد/تلویزیون برای کودکان  یک رسانه مهم و تاثیر گذار است!
اصغر کیهان نیا روانشناس و مشاور خانواده معتقد است که والدین می توانند در زمان کرونا و اوقات فراغت فرزندانشان علاوه بر تلویزیون که این اواخر آثار جذابی ندارد سرگرمی های مفرحی ایجاد کنند تا کودکانشان از فضای مجازی فاصله بیشتری بگیرند و اینکه علاوه بر آموزش به اندازه کافی سرگرم بشوند

اصغر کیهان نیا روانشناس و مشاور خانواده در خصوص آسیب پذیر بودن کودکان در دوران کرونا و اینکه در این شرایط رسانه ها و تلویزیون نتوانستند اتفاق مهمی را رقم بزنند و باید چه کار کنند تا با سرگرمی سازی های فرهنگی حال کودکان را بهتر کنند به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: تلویزیون اثر بسیار موثری روی خانواده ها دارد و در حال حاضر که افراد خانه نشین شده اند تمایل دارند تا بیشتر وقتشان را در این دوران کرونا تلویزیون تماشا کنند و اینکه خود تلویزیون نیز بسیار کمک کننده است و به نظر می رسد خانواده ها باید در صدد این برآیند تا اوقات فراغت کودکان و خانه نشینی آن ها را پر کنند درواقع با برنامه ریزی مناسب می توانند فرزندانشان را در عین آموزش با فضایی ساختگی آشنا کنند تا به اندازه کافی سرگرم شوند.

او افزود: مثلا یکی از آن سرگرمی های مفرح می تواند دادگاه باشد که یک نفر نقش قاضی دارد و نفر بعدی متهم و افراد دیگر وکیل مدافع و خانواده متهم می شوند درواقع این بازی به کودکان کمک می کند تا شرایط دادگاه را متوجه شوند و حتی آگاه می شوند  که وظایف دادگاه چیست و افراد حاضر درآن چه کاره هستند. بازی دیگری که پیشنهاد می شود این است که یک نفر نقش مدیر مدرسه را بازی کند و نفر بعدی نیز ناظم و فرد دیگر معلم و بقیه نیز شاگرد باشند. به طور کل والدین  نزدیک ترین و ملموس ترین الگو برای فرزندان هستند تا برای آن ها برنامه متفاوت و متنوعی درست کنند زیرا آن ها از این طریق آموزش  مفید تر و بهتری می دهند. البته تلویزیون یک رسانه ی مهمی است که وظایف زیادی دارد و بخشی از آن به شدت می تواند اثر گذار باشد.

کیهان نیا در پایان نسبت به اینکه در این شرایط کرونا که کودکان بیشتر در خانه هستند و به فضای مجازی دسترسی دارند و حتی به گونه ای که مدرسه ها نیز وارد این فضا شده و هر لحظه ممکن است تبعات خطرناکی داشته باشد در مورد وظیفه دیگر رسانه های فرهنگی بیان کرد: رسانه های فرهنگی باید به صورت ترکیب یک نمایش عوارض و عواقب این نوع سرگرمی هارا نشان دهند ولی باز هم به عنوان یک مشاور خانواده بر این عقیده هستم والدین باید آگاهی وارد شدن فرزندانشان در اینترنت مخصوصا سایت های مجازی را داشته باشند اولا به این خاطر که کودکان میانبر های این نوع فضا های مجازی را بیشتر بلد هستند دوم اینکه فرزندان نتوانند شیطنت کنند و زیرک بازی در بیاورند و در آخر اینکه ساعات استفاده از تلفن همراه باید محدود شود و خانواده ها نباید فرزندان را به حال خودشان رها کنند و باید حتما کنترل و نظارتی حاکم شود.

او ادامه داد: اگر والدین با فرزندان ارتباط عاطفی خوبی نداشته باشند کودکان به سمت موبایل روی می آورند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز