«گوندا» فیلمی که برلین را زیر رو کرد

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۹:۵۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۷۸۴۹
«گوندا» فیلمی که برلین را زیر رو کرد
«گوندا» مستندی سیاه‌وسفید و تجربی درباره زندگی حیوانات مزرعه است که امسال جشنواره برلین را زیرورو کرد.

به گزارش برنا، کمپانی «نئون» تازگی آنونس رسمی و کامل «گوندا» را منتشر کرده است؛ فیلمی سیاه‌وسفید و تجربی درباره زندگی حیوانات مزرعه که امسال جشنواره برلین را زیرورو کرد.

«گوندا» (اسمی که ریشه اسکاندیناویایی دارد و به معنی «جنگ‌جوی زن» است) قسمت پایانی از سه‌گانه فیلم‌های طبیعی مستندساز مؤلف روس، ویکتِر کوساکووسکی، است؛ فیلم‌سازی که سال ۲۰۱۸ با مستند «آبرنگ» (آکوئرلا) موانع فنی را شکست و آب را در اشکال مختلف در سراسر جهان بررسی کرد. پس تعجبی ندارد که واکین فینیکس وقتی نسخه‌ای اولیه از «گوندا» را دید، به‌قدری تحت تأثیر قرار گرفت که یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی آن شد تا هر کاری که از دستش برمی‌آید برای پخش بهتر فیلم انجام دهد؛ و البته که فینیکس مدت‌هاست که به عنوان حامی حقوق حیوانات و مسایل مرتبط شناخته می‌شود.

آنونس «گوندا» با این جمله‌های تحسین‌آمیز پل تامس اندرسن، کارگردان «رشته خیال» / Phantom Thread آغاز می‌شود: «گوندا سینمای ناب است. این فیلمی است برای غوطه‌ورشدن در آن، چون با عناصر اساسی و مهم سینما شکل گرفته و اضافه و مخل ندارد. این همان اثری است که همه ما فیلم‌سازان و تماشاگران باید در آرزوی آن باشیم: تصاویر و صداهایی که کنار هم قرار گرفتند تا داستانی قوی و پرمایه و عمیق را بدون شتاب‌زدگی روایت کنند. تصاویر بهت‌آور و صداهای فیلم با بهترین ترکیب بازیگران کنار هم قرار گرفتند و شما بیش‌تر معجونی جادویی دارید تا یک فیلم».

«گوندا» از یازدهم دسامبر (۲۱ آذر) یک هفته به صورت مجازی در نیویورک و لس‌آنجلس عرضه می‌شود تا سال آینده میلادی روی پرده بزرگ سینما به نمایش گذاشته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز