راه ها با دوربرگردان اصلاح می شود!

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۴:۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۸۷۲۲
راه ها با دوربرگردان اصلاح می شود!
عبدالله روا گفت: بااعلام نقاط حادثه خیز جاده های کشور توسط مخاطبان، توانستیم با کمک وزارت راه بیش از 10 نقطه پر خطر در جاده های کشور را ایمن کنیم.

به گزارش برنا، برنامه «دوربرگردان» از جمله برنامه هایی است که با رویکرد فرهنگ سازی رانندگی و کاهش تلفات تصادفات با اجرای عبدالله روا از شبکه سه سیما پخش می شود. مجری برنامه در گفتگویی از انتخاب مهمانان و تاثیرات این برنامه صحبت به میان آورد.

عبدالله روا در گفت‌وگویی کوتاه در خصوص برنامه «دوربرگردان» گفت: از دور برگردان باید در قالب یک برنامه تلویزیونی انتظار داشت و فکر می‌کنم با توجه به همه جوانبی که داشته است به‌خوبی از پس اهدافی که در نظر داشتیم برآمده است.

وی در پاسخ به این سوال که این برنامه تا چه اندازه تاثیر گذار بوده و انتظارات سازندگان را برآورده کرده است افزود: برای ما که داخل قضیه هستیم با چیزی که به‌ صورت واقعی وجود دارد طبیعی است که تفاوت‌هایی دارد. ما در جایگاه سازندگان این برنامه از این برنامه راضی هستیم اما برای پیشرفت هیچ‌گاه مرزی وجود ندارد و بی‌شک برنامه می‌تواند بیش از این هم پیشرفت کند. البته که دور برگردان می تواند با تلاش‌های بیشتر ما و حمایت‌های مسئولان تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

تهیه کننده دوربرگردان تصریح کرد: مهمانان این برنامه از بازیگران و مسئولان هستند. ما قصد نداریم مهمانانی که در برنامه حضور دارند را به‌عنوان الگو معرفی کنیم بلکه سعی کردیم از عزیزانی استفاده کنیم که عوامل موثر در حمل‌ونقل و عبور و مرور در شهر و جاده ها هستند. ما راننده‌های بسیاری در برنامه داشتیم؛ از رانندگان تاکسی تا راننده‌های ماشین‌های سنگین و جاده‌ها!

وی ادامه داد: مثلاً اگر فوتبالیستی را به برنامه دعوت می کنیم برای این است که اون کشور های مختلف سفر کرده و با فرهنگ رانندگی آنها آشنا هست و از تجربه های خود که برای مخاطب کارآمد است می گوید. یا به‌عنوان‌مثال علت اصلی حضور محمد کاسبی این بود که همه ما محمد کاسبی را با سریال خوش‌رکاب به یاد می‌آوریم و شاید کمتر کسی بداند که محمد کاسبی رانندگی نمی‌کند اما تجربیات خیلی خوبی داشت برای انتقال دادن به ما و مخاطب

مجری برنامه دوربرگردان در خصوص بخش های برنامه اینگونه توضیح داد: ما در این برنامه توانستیم جاده‌ها ناایمن را از طریق مردم شناسایی کنیم در این موضوع ما ۳ بخش‌داریم که بخش اول فرهنگ و نگاه راننده است. بخش دوم مقایسه ایمنی و استاندارد خودروهای داخلی با اتومبیل‌های جهانی است و در بخش سوم به وضعیت جاده ها می پزدازیم.

عبدالله روا اثرات برنامه را اینگونه تشریح کرد: ما نمی‌توانیم از ابتدا تمام راه‌ها را درست کنیم. در برنامه عنوان کردیم که مخاطبان راه‌های حادثه خیز را برای ما بفرستند تا با کمک وزارت راه اصلاح و ایمن شود که تا به امروز در این برنامه توانستیم مشکل بیش از ۱۰ نقطه پرخطر را که در سال 200-300 قربانی می گرفت را رفع کنیم. خوشبختانه با این رویکرد برنامه در ایمن سازی جاده های زیادی در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، گیلان و قزوین و مازندران موثر بودیم.

روا در خصوص سبک اجرای خود در این برنامه عنوان کرد: من به‌طور کل در هر برنامه‌ای نزدیک به شخصیت واقعی خودم هستم . در برنامه‌هایم از مهمان همان‌طور استقبال می‌کنم که در خانه‌ام استقبال می‌کنم منتها در قاب تلویزیون مردم ما دوست دارند مجری تلویزیون به‌جای این که رو به روی آن‌ها باشند در کنار آن‌ها باشد.

عبدالله روا در پایان از علی فروغی مدیر شبکه ۳ و از بیمه مرکزی صندوق تأمین خسارت که تا امروز نامی از نقش آنها در تولید برنامه دوربرگردان ذکر نشده تشکر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز