در برنامه " یه روز تازه" مطرح شد؛

فضای منزل را برای بازی کودکان خالی کنیم/ فرزندان دل بزرگ می‌خواهند نه خانه بزرگ

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۸:۴۶:۵۷
کد خبر: ۱۰۸۸۹۵۶
فضای منزل را برای بازی کودکان خالی کنیم/ فرزندان دل بزرگ می‌خواهند نه خانه بزرگ
یک طراح و معمار، در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، راه های فضاسازی مناسب منازل برای بازی و نگهداری از کودکان را تشریح کرد.

به گزارش برنا، برنامه " یه روز تازه" در میز جمعیت سه شنبه این هفته میزبان حامد بکایی طراح و مجری معماری داخلی و خارجی بود که درباره راهکارهای چیدمان و دکوراسیون برای مناسب سازی فضای منازل امروزی ویژه خانواده‌‌های پرجمعیت صحبت کرد.

بکایی گفت: بحث دکور داخلی بسیار گسترده است و متناسب با سبک زندگی و وضعیت مالی هر خانواده تغییر می‌کند. در این بحث، وسایل محوری و فضامحوری مطرح می‌شود. در شرایط فعلی به دلیل شیوع کرونا فرزندان کمتر بیرون می‌روند و در طول شبانه روز با وسایل خانه درگیر هستند بنابراین چیدمان وسایل باید طوری باشد که فضا برای تردد و بازی کودکان باز شود‌.

وی افزود: منظور از آپارتمان‌های کوچک صرفا متراژ کم این خانه‌ها نیست بلکه یک آپارتمان بدنقشه هم شامل این آپارتمان‌ها می‌شود. وسایل خانه هم به دو دسته ضروری و غیرضروری تقسیم می‌شود. در بخش غیرضروری، وسایلی که ۹۰ روز استفاده نشده و احتمال استفاده نشدن آن به مدت ۹۰ روز دیگر وجود دارد، باید از خانه خارج و تعویض یا در انباری نگهداری شود.

این طراح اظهار کرد: در قسمت پذیرایی منزل همیشه لازم نیست که میز تلویزیون داشته باشیم می‌توانیم تلویزیون را به دیوار نصب کنیم. همانطور که میدانید دغدغه این روزهای کودکان بازی کردن است. باید در خانه یک قسمت را به عنوان نشیمن خانواده انتخاب و قسمت پذیرایی را برای پذیرایی از کودکان اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: من از خانواده‌ها خواهشمندم که اجازه دهند فرزندان کنار خودشان بازی کنند. به این منظور  باید در منزل از مبلمان‌هایی که با کمترین فضا بیشترین استفاده را دارند استفاده کنند.

بکایی تصریح کرد: خیلی از پدر و مادرها هنگام تهیه سیسمونی فرزندان حساس هستند که همه وسایل کامل باشد، در صورتیکه میتوانند تخت را خرید و دیگر وسایل فرزند را در کمد دیواری جا دهند. مبحث بعدی آکوستیک کردن دیوارهای خانه است.

وی تاکید کرد: برای راحتی فرزندهایمان پیش از منزل، باید دلهایمان را بزرگ کنیم.

گفتنی است برنامه " یه روز تازه" کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ صبح روی آنتن می‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز