رییس انجمن آثار مفاخر فرهنگی ایران به پویش «کتابخوانی ملی» پیوست؛

«احیاءالعلوم» و «کیمیای سعادت» را بخوانید

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۹:۴۶:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۹۰۱۷
«احیاءالعلوم» و «کیمیای سعادت» را بخوانید
حسن بلخاری رییس انجمن آثار مفاخر فرهنگی ایران، پژوهشگر برجسته هنر و زیبایی شناختی با پیوستن به پویش «کتابخوانی ملی» گفت: خوانش آثار مولانا، غزالی، ابن سینا، شیخ اشراق، حکما و عرفای بزرگی که فرزانگی ایران اسلامی را به بهترین شکل در ایران و جهان نمایان کردند را برای مطالعه توصیه می کنم.

به گزارش برنا؛ حسن بلخاری رییس انجمن آثار مفاخر فرهنگی ایران، پژوهشگر برجسته هنر و زیبایی شناختی با پیوستن به پویش «کتابخوانی ملی» گفت: خوانش آثار مولانا، غزالی، ابن سینا، شیخ اشراق، حکما و عرفای بزرگی که فرزانگی ایران اسلامی را به بهترین شکل در ایران و جهان نمایان کردند را برای مطالعه توصیه می کنم.

رییس انجمن آثار مفاخر فرهنگی ایران با پیوستن به پویش «کتابخوانی ملی» که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آغاز شده است، گفت: اساس زندگی من بر پایه کتاب و کتابخوانی بنا شده است و همواره این دیدگاه را داشته ام که باید مطالعه کرد، سخن و مطلب نوشت و اگر فرصتی باقی ماند به امور دیگر رسید. با این اوصاف کتاب برای من یک اصل است.

بلخاری ادامه داد: براساس دیدگاه مولانا،‌ ‌عرفا و حکما انسان هایی هستند که نفس و جان خود را پاک و تزکیه می کنند به همین دلیل خوانش مثنوی را پیشنهاد می کنم. زیرا حکیمانه و ‌اندیشه ورز است و از زبانی زیبا و عمیق برخوردار است.

این پژوهشگر ادامه داد: آثار دیگری که در این قلمرو می توان برای مطالعه پیشنهاد داد، کتاب «احیاءالعلوم» و به ویژه «کیمیای سعادت» است که محمد غزالی برای ما فارس زبان ها نوشته شده است.

رییس انجمن آثار مفاخر فرهنگی ایران افزود:  برای آشنایی با اندیشه های هنری این مشاهیر بزرگ ۲ اثر را به لطف و عنایت خداوند به تحریر درآوردم که یکی از آن ها کتاب «عکس مه رویان، خیال عارفان» از انتشارات فرهنگستان هنر است که در این کتاب حکمت هنر مولانا به تفصیل شرح داده شده است.

وی تصریح کرد: کتاب دیگر«خیال ذوق و زیبایی در آرای امام محمد غزالی» نام دارد که شرح و بیان آرای حکمت هنری یا فلسفه هنری امام غزالی در موسیقی، معماری، قوه خیال به تفصیل آمده است.

حسن بلخاری خاطرنشان کرد: در پویش ملی کتابخوانی ملی خوانش آثارمولانا، غزالی، ابن سینا، شیخ اشراق، حکما و عرفای بزرگی که فرزانگی ایران اسلامی را به بهترین وجه در ایران و جهان آواز دادند را برای مطالعه توصیه می کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز