منتقدان «دیک جانسون مرده» را پسندیدند

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۲۱:۰۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۹۴۸۷
منتقدان «دیک جانسون مرده» را پسندیدند
برندگان پنجمین جوایز سالانه مستند انتخاب منتقدان اعلام شد و فیلم مستند «دیک جانسون مرده» به عنوان بهترین مستند و کرستن جانسون به عنوان بهترین کارگردان شناخته شدند.

به گزارش برنا، مستند «دیک جانسون مرده Dick Johnson Is Dead» به کارگردانی کرستن جانسون، به عنوان بهترین مستند و بهترین کارگردان شناخته شدند. «دیک جانسون مرده» مستندی درباره ریچارد جانسون پدر کارگردان است که از زوال عقل رنج می‌برد و با یک لحن کمدی تیره تمام راه‌های مختلفی را تصور می‌کند که می‌تواند بمیرد. این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۰ پیش‌نمایش شد و توانست در بخش داستان‌سرایی غیرداستانی برنده جایزه ویژه نوآوری هیات داوران شود.

از دیگر جوایز سالانه مستند می‌توان به فیلم «معلم اختاپوس من» برنده بهترین فیلم‎برداری و بهترین مستند علمی اشاره کرد و هم‌چنین مستند «زندگی روی سیاره‌مان» محصول نت‌فلیکس به کارگردانی دیوید آتنبورو که موفق به کسب جایزه بهترین روایت شد.

جایزه بهترین مستند موسیقی به طور مساوی به «داستان بیستی بویز» محصول اپل و «گوگوها» محصول شوتایم رسید و «ایالت پسرها» محصول اپل جایزه بهترین مستند سیاسی را به خود اختصاص داد.

«علی و کاوت: داستان نوارها» محصول اچ‌بی‌او به طور مشترک در کنار «ورزشکار الف» نت‌فلیکس موفق به کسب جایزه بهترین مستند ورزشی شد. جایزه بهترین مستند کوتاه هم به «سن لوییز سوپرمن» محصول ام‌تی‌وی رسید.

کریستوفر کمپبل رییس شاخه مستند انجمن انتخاب منتقدان در بیانیه‌ای گفت: «بسیار هیجان‌زده هستیم که امسال توانستیم از چنین گروه متنوعی از فیلم‌ها و فیلم‌سازان و موضوع‌ها تجلیل کنیم و متاسفیم که نتوانستیم این جشنواره را به صورت فیزیکی برگزار کنیم».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز