زهره حمیدی:

چون مادرم را دوست دارم به دیدنش نمی‌روم / آنقدر مشکلات زیاد است که از مردم نمی‌توان انتظاری داشت / تلویزیون باید به جامعه شادی تزریق کند

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۰۲۸
چون مادرم را دوست دارم به دیدنش نمی‌روم / آنقدر مشکلات زیاد است که از مردم نمی‌توان انتظاری داشت / تلویزیون باید به جامعه شادی تزریق کند
زهره حمیدی با اشاره به اینکه از عید نوروز تابحال به دیدن مادرش نرفته است تأکید کرد که باید به سلامت سالمندان که از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند توجه شود و من به دلیل اینکه مادرم را دوست دارم به دیدنش نمی‌روم.

زهره حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: اگر بتوان رفاه و معاش همه اقشار جامعه از جمله سینماگران که قشری از جامعه هستند را در مدتی کوتاه تأمین کرد می‌توان انتظار داشت که یک تعطیلی سراسری در کشور اجرا شود اما وقتی مشکلات معیشتی با تعطیلی‌ها عمیق‌تر می‌شوند و واقعاً نمی‌شود به تعطیلی سراسری امیدوار بود.

حمیدی تصریح کرد: متأسفانه تلویزیون در روزهای شیوع کرونا که می‌توانست با پخش برنامه‌های مناسب و سرگرم‌کنند نقش بسزایی در ماندن مردم در خانه و گذران اوقات فراغت داشته باشد، به خوبی عمل نکرده و می‌بینیم که امروز اکثر مردم هیچ تمایلی به دیدن فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ندارند و فکر می‌کنم سرگرمی امروز بر عهده شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و ... است.

او افزود: به نظر می‌رسد که برای تلویزیون جلب نظر مردم اهمیتی ندارد و به جای برنامه‌های شاد و مفرح مدام با آثار ضعیف شرایط را بدتر می‌کند. تلویزیون در حال حاضر باید با پخش برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده به جامعه امید تزریق کند تا مردم بتوانند این شرایط سخت را به سلامت پشت سر بگذارند.

این بازیگر درباره فعالیت‌هایش اخیرش گفت: در سال‌های اخیر کمتر کار کردم چرا که آثاری به من پیشنهاد می‌شد که کیفیت لازم را نداشتند ولی در سال جاری در 3 یا 4 پروژه حضور داشتم. خوشبختانه در پروژه‌هایی که کار کردم پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شد و هیچکسی در این پروژه‌ها به بیماری کرونا مبتلا نشد اما بازیگران بسیاری از جمله مهران رجبی و رابعه اسکویی به کرونا مبتلا شدند که متأسفانه آقای کریم اکبری مبارکه به همین دلیل از دنیا رفتند. این اتفاقات تلخ به ما گوشزد می‌کنند که کرونا را جدی بگیریم و نکات بهداشتی را در همه زمینه‌ها رعایت کنیم.

بازیگر فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» در ادامه اظهار داشت: مشکلات و دغدغه‌های کشور آنقدر زیاد هستند که واقعاً هر تصمیمی برای مقابله با کرونا می‌تواند مشکلی در زمینه‌ای دیگر ایجاد کند. مثلاً تعطیلی برای جلوگیری از شیوع کرونا مشکل اقتصادی و معیشتی مردم را پر رنگ می‌کند. متأسفانه ما مثل دیگر کشورهای اروپایی از اقتصاد قدرتمندی برخوردار نیستیم که با خیال راحت درباره کرونا تصمیم بگیریم. مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند آنقدر زیاد شده‌اند که نمی‌توان از مردم انتظار داشت به کتابخوانی در روزهای قرنطینه روی آورند. متأسفانه امروز آسایش خاطر در زندگی ما بسیار کمرنگ شده است. مردم باید در وهله اول به لحاظ اقتصادی و معیشت در رفاه باشند و بعد از آن‌ها انتظار داشت که به فرهنگ و هنر توجه داشته باشند.

حمیدی در ادامه گفت: تعطیلی‌های پیش رو می‌تواند اتفاقی مثبت باشد، باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد اما فکر می‌کنم اگر زودتر چنین تصمیمی گرفته می‌شد، امید بیشتری به نتیجه‌بخش بودن تعطیلی‌ها بود.

این بازیگر در پایان اظهار داشت: من این روزها اکثر وقت خود را در خانه می‌گذرانم، خیلی کم و به ندرت برای کارهای مهم از خانه بیرون می‌روم. از عید نوروز تا بحال به دیدن مادرم نرفته‌ام و تلفنی از جویای احوالش می‌شوم. به هر حال باید به سلامت سالمندان که از گروه‌های آسیب‌پذیر هستند توجه بیشتری شود و به دلیل اینکه مادرم را دوست دارم به دیدارش نمی‌روم. امیدوارم این روزهای سخت به پایان برسند و برای همه مردم ایران آرزوی سلامتی و شادی دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز