کورش تهامی:

بعید می‌دانم در فیلمبرداری‌ها نکات ایمنی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا رعایت شود / تلویزیون می‌تواند سریال‌های روز دنیا را این روزها دوبله و پخش کند

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۰۴:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۰۸۰
بعید می‌دانم در فیلمبرداری‌ها نکات ایمنی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا رعایت شود / تلویزیون می‌تواند سریال‌های روز دنیا را این روزها دوبله و پخش کند
کورش تهامی معتقد است در روزهای شیوع کرونا بهتر است حداقل برای مدتی کوتاه پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی تعطیل شوند و تلویزیون برای پخش آثار سرگرم‌کننده بهتر است سریال‌های روز دنیا را دوبله و پخش کند.

کورش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: امروز در شرایط بسیار عجیبی هستیم، هیچوقت تصور نمی‌شد که روزی قرار باشد ماجرا کرونا اینقدر طولانی باشد که نزدیک به یک سال با این ویروس و مشکلاتی که ایجاد کرده درگیر باشیم.

تهامی خاطرنشان کرد: امروز تنها کشور ما نیست که با این ویروس درگیر است و کرونا جهان را درگیر خود کرده و هر کشور تصمیماتی برای مقابله با این ویروس در دستور کار قرار می‌دهد و فکر می‌کنم که در کشور ما می‌شد تصمیماتی که امروز گرفته می‌شود زودتر در دستور کار قرار می‌گرفت. به هر حال باید تمهیداتی را شاهد باشیم که تعداد مبتلایان هر روز کاهش پیدا کند و این روند صعودی از بین برود.

این بازیگر درباره فعالیت پروژه‌های سینمایی در روزهای شیوع کرونا گفت: شاید افراد شاغل در هر حرفه و کاری بتوانند در حین انجام کار به صورت مداوم از ماسک استفاده کنند اما در حرفه سینما به خصوص بازیگران این امکان وجود ندارد. یک بازیگر وقتی مقابل دوربین قرار گرفته و ایفای نقش می‌کند امکان استفاده از ماسک را ندارد و حتی پس از ضبط چند پلان در زمانی که کاری ندارد هم به دلیل جلوگیری از آسیب دیدن گریم نمی‌تواند از ماسک استفاده کند. به همین دلیل همه بازیگران در زمان ضبط پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی در خطر بیشتری نسبت به سایر افراد قرار دارند.

او افزود: متأسفانه طبق اخباری که می‌خوانیم تعداد مبتلایان به کرونا در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی افزایش پیدا کرده و با وجود اینکه این وضعیت مربوط به روزهای اخیر نمی‌شود، در حدود یک یا دو ماه اخیر شاهد بیشتر شدن مبتلایان به کرونا بودیم و متأسفانه بازیگر خوب کشورمان آقای کریم اکبری مبارکه را هم به همین دلیل از دست دادیم. برای این اتفاق  بسیار متأسفم و با تمام این تفاصیل اگر قرار است ضبط پروژه‌های سینمایی ادامه داشته باشد باید با در نظر گرفتن همه نکات لازم برای جلوگیری از ابتلای افراد به این ویروس پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند اما با شناختی که من از سیستم کاری در تولید آثار داریم بعید می‌دانم نکات بهداشتی رعایت شود.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «زیر تیغ» در ادامه اظهار داشت: شاید بهتر باشد حداقل مدتی محدود ضبط فیلم‌ها و سریال‌ها متوقف شود. این تصمیم‌ هم البته خسارت‌هایی خواهد داشت؛ قطعاً پروژه‌ها که برای فیلمبرداری برنامه‌ریزی کرده‌اند باید زیان‌های مالی بسیاری تحمل کنند ولی به هر حال وقتی جان در خطر است باید اولویت را به سلامت افراد داد.

تهامی خاطرنشان کرد: مدتی است که تلویزیون سریال‌های تکراری قدیمی را دوباره پخش می‌کند؛ بعضی از این آثار کیفیت لازم برای جلب نظر مخاطب امروز را ندارند و برای انتخاب آثار هم باید حداقل یک گروه کارشناس مسئول شود که هم انتخاب‌های درست داشته باشد و هم برنامه‌های مفرح و آموزنده‌ای برای مردم پخش شوند. افرادی که سریال‌های قدیمی را برای پخش در این روزها انتخاب می‌کنند باید به سلیقه مخاطب امروز آگاهی داشته باشد.

این بازیگر در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: سریال‌های خوب خارجی بسیاری هستند که در این روزها می‌شد با دوبله یا زیرنویس کردن آن‌ها، این سریال‌ها را پخش کرد که قطعاً مخاطبان بسیاری خواهند داشت چرا که مخاطبان امروز تلویزیون سریال‌های روز دنیا را هم می‌بینند و دیدن این آثار به صورت دوبله در تلویزیون می‌تواند برایشان جذاب باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» تصریح کرد: به نظر می‌رسد برای خالی نماندن آنتن و پخش سریال‌های جدید از تلویزیون اصراری وجود دارد که تصویربرداری‌ها تعطیل نشوند. این اصرار بسیار عجیب است و جان عوامل را به شدت در خطر قرار می‌دهد. اجبار برای ادامه تصویربرداری‌ها کار درستی نیست؛ تولید اثر و پخش فیلم و سریال‌های سرگرم‌کننده از وظایف تلویزیون است اما اجباری شدن ضبط پروژه‌ها کار اشتباهی است. در این شرایط به نظر من به جای ادامه تصویربرداری‌ها می‌شود به دوبله و پخش سریال‌های محبوب خارجی فکر کرد.

تهامی خاطرنشان کرد: در روزهای تعطیل که مردم مجبور به ماندن در خانه هستند استفاده از محصولات فرهنگی و ترویج کتابخوانی می‌تواند یک توفیق اجباری باشد اما واقعیت این است که متأسفانه آنقدر مشکلات معیشت برای قشر بزرگی از جامعه درگیری ذهنی ایجاد کرده که دیگر کمتر کسی می‌تواند تمرکز کتاب خواندن یا استفاده از دیگر محصولات فرهنگی را داشته باشد.

این بازیگر در پایان درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: در دوران شیوع کرونا بیشتر فیلمنامه می‌خواندم و با چند پروژه هم قرارداد بستم که متأسفانه به دلیل وضعیتی که شاهدش هستیم تا نزدیک به تصویربرداری هم پیش رفتیم اما فعلاً پروژه‌ها تعطیل هستند.

نظر شما