افشای رد پای مستشاران آمریکایی در «سایه های پنهان»

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۵:۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۹۱۸۶۲
افشای رد پای مستشاران آمریکایی در «سایه های پنهان»
اسرار پشت پرده روابط شاه ایران با کشورهای خارجی از جمله آمریکا در مستند «سایه های پنهان» از کانال اردوی شبکه سحر روی آنتن می رود.

به گزارش برنا،  حضور پررنگ مستشاران آمریکایی در زمان حکومت پهلوی دوم در برهه زمانی بعد از کودتای 1332 در مستند «سایه های پنهان» به تصویر کشیده می شود.

در این مستند از روایت شخصیت های مطرح عصر پهلوی دوم و دست اندر کاران نظام سابق از جمله خاطرات ارتشبد حسین فردوست و نیز نیروهای چپ در شناسایی مسیر وابستگی شاه به آمریکا استفاده شده است.

لایه های پنهان بخش هایی از تاریخ معاصر تاثیر آمریکا در اصلاحات ارضی، انقلاب سفید، انجمن های ولایتی و ایالتی، کاپیتالاسیون و اعتراض روحانیت و عشایر به آن و نیز نقش آنان در سرکوب قیام عشایر، تبعید رضا خان، ‌اشغال آبادان، بازدید روزولت از نظامیان مستقر در تهران و سفر شاه به آمریکا در زمان ‌ترومن موج اول خریدهای نظامی ‌از آمریکا، آغاز نهضت ضدآمریکایی امام خمینی(ره)، شوک نفتی ۱۹۷۳، موج دوم خریدهای تسلیحات پیشرفته‌تر آمریکایی توسط شاه و... در این مستند نشان داده می‌شوند.

مستند «سایه های پنهان» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد رضا محمدی نجات کار مشترکی از شبکه سحر و شبکه مستند با زبانگردانی توحید یعقوب زاده، دوم آذر ماه ساعت 18 به مدت 30 دقیقه از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز