حسن زارعی:

در این بحران‌ بزرگ راهی جز همدلی نداریم

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۰۶:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۳۰۶۷
در این بحران‌ بزرگ راهی جز همدلی نداریم
حسن زارعی با اشاره به اینکه مشکلات معیشتی و دغدغه‌ سلامت امروز اصلی‌ترین مسائل در جامعه هستند تأکید کرد که در بحرانی که شکل گرفته راهی جز همدلی نداریم.

حسن زارعی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: متأسفانه امروز با مشکلات متعددی روبرو هستیم که برای تصمیم‌گیری درباره هر مسئله‌ای باید مشکلات را از جهات مختلف مدنظر قرار دهیم و از آنجا که هر مشکل ماجرای خاص خود را دارد تصمیم‌گیری کار بسیار سختی شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: خانه سینما در اطلاعیه‌ای تأکید دارد که پروژه‌های سینمایی باید تعطیل شوند اما آقای غلامرضا موسوی رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان پس از این اطلاعیه تأکید می‌کند که پروژه‌های تولید به فعالیت خود ادامه دهند. با وجود اینکه این دو حرف در تضاد با یکدیگر است می‌توان به هر دو طرف حق داد و به نظرم امروز معیشت و سلامت دو مسئله بسیار مهم کشور ما شده است که نمی‌توان از هیچ‌کدامشان غافل بود.

این بازیگر در ادامه گفت: برخی بازیگران پیش از شیوع کرونا قرارداد بسته‌اند و متعهد هستند که سر صحنه حاضر شوند. این افراد به تهیه‌کننده و کارگردان متعهد هستند و تهیه‌کننده هم به سرمایه‌گذار و احیاناً سرمایه‌گذار به اسپانسر تعهد مالی دارد و اگر پروژه‌ها تعطیل شوند مشخص نیست این خسارت‌های مالی چگونه باید جبران شوند. از طرفی کسی حاضر نیست جانش را به خطر بیندازد و این افراد هم حق دارند خواستار تعطیلی پروژه‌ها شوند. با توجه به همه این مسائل واقعاً تصمیم‌گیری درباره تعطیلی یا ادامه فعالیت پروژه‌ها کار بسیار دشواری است.

بازیگر فیلم سینمایی «بوی پیراهن یوسف» درباره عملکرد تلویزیون در روزهای شیوع کرونا گفت: تلویزیون دوره‌های موفق و ناموفق بسیاری در جلب نظر مخاطب دارد. دوره‌‌هایی بوده که تلویزیون خیلی خوب عمل کرده و مردم هم با برنامه‌های رسانه ملی همراه بودند و زمان‌هایی هم واقعاً از مخاطبانش عقب افتاده و نتوانسته رضایت مردم را جلب کند. ما در حال حاضر که در یک بحران بزرگ قرار داریم و تلویزیون می‌تواند با پخش برنامه‌ها و آثار مناسب به نوعی برای عبور از این روزهای سخت به مردم کمک کند اما میزان تولیدات به حداقل رسیده و نمی‌توان عملکرد تلویزیون در این ماه‌ها را با شرایط عادی مقایسه کرد و اگر قرار است امتیازی به این رسانه بدهیم باید همه مسائل و جوانب را در نظر داشته باشیم.

او افزود: بیش از هر چیز بخش خصوصی است که در این روزها به لحاظ مالی متضرر می‌شود و آسیب می‌بیند. تنها کاری که از دستمان برمی‌آید این است که در این شرایط مراقب هم باشیم و از یکدیگر مراقبت کنیم. آمار مبتلایان به کرونا و تعداد افرادی که جانشان را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند هر روز رو به افزایش است و جز همدلی و همراهی کار دیگری نمی‌توان انجام داد.

زارعی در پایان تصریح کرد: زحمات زیادی برای تولید سریال‌های جذاب و خوب کشیده می‌شود اما آن شور و هیجان و آرامش فکری که بتوان به راحتی به دیدن فیلم‌ها و سریال‌ها نشست وجود ندارد. از طرفی به نظر می‌رسد شرایط فکری و ذهنی مدیران تلویزیون هم اجازه نمی‌دهد این رسانه به سمت تولیدات جذاب برود و با برنامه‌هایی که پخش می‌کند حال خوب و خوشی به مردم منتقل کند. به طور قطع انتقال پیام مناسب به مخاطب، یکی از مسائل مهم در تولید آثار تلویزیون است اما در کنار پیام مناسب می‌توان به جذابیت و با کیفیت بودن آثار هم اهمیت داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز