«خوابگردها» در آکادمی اسکار قدم می زنند

۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۰۵:۴۵:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۳۹۳۷
«خوابگردها» در آکادمی اسکار قدم می زنند
نماینده‌های آرژانتین و مصر برای رقابت در بخش فیلم بلند نود و سومین اسکار معرفی شدند.

به گزارش برنا، «خوابگردها» (The Sleepwalkers) به کارگردانی پائولا هرناندز از آرژانتین به نودوسومین دوره جوایز اسکار معرفی شد. داستان فیلم درباره خانواده‌ای است که هنگام گذراندن تعطیلات تابستان در آرژانتین دچار تنش می‌شود.

«خوابگردها» اولین بار در دنیا در ۲۰۱۹ در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو نمایش داده شد و پس از آن در جشنواره‌های مختلف چون سن سباستین، بوسان، جیفونی، شیکاگو، گوته‌بورگ و جشنواره موسسه فیلم آمریکا نیز روی پرده رفت.هرناندز به عنوان کارگردان فیلم‌هایی چون «وراثت» (۲۰۰۱)، «باران» (۲۰۰۸) و «یک عشق» (۲۰۱۱) را درکارنامه خود دارد.

آرژانتین تاکنون ۴۶ بار در رقابت اسکار فیلم بلند غبرانگلیسی‌زبان حضور داشته و دو بار با «داستان رسمی» به کارگردانی لوییس پوئنزو در ۱۹۸۵ و «راز چشمان آن‌ها» به کارگردانی خوان خوزه کامپانلا در ۲۰۰۹ برنده این جایزه شده است . این کشور پنج بار دیگر هم در بخش فیلم بلند بین‌المللی نامزد بوده است.

مهلت معرفی فیلم‌ها به بخش فیلم بلند بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۱ اول دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذر ۱۳۹۹) به پایان می‌رسد.فهرست کوتاه نامزدهای بخش فیلم بین‌المللی شامل ۱۰ فیلم، ۹ فوریه ۲۰۲۱ (۲۱ بهمن ۱۳۹۹) اعلام می‌شود. اسامی پنج نامزد نهایی این بخش ۱۵ مارس ۲۰۲۱ (۲۵ اسفند ۱۳۹۹) همراه با نامزدهای دیگر بخش‌ها اعلام خواهد شد.نود و سومین دوره جوایز اسکار ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) در دالبی تیه‌تر در هالیوود، لس آنجلس برگزار می‌شود.

سال گذشته ۹۳ کشور در رقابت اسکار فیلم بلند غیرانگلیسی‌زبان شرکت کردند و «انگل» ساخته بونگ جون هو از کره جنوبی جایزه را به دست آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز