حسن هدایت:

جشنواره فیلم فجر می‌تواند به صورت آنلاین برگزار شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۰۱:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۴۸۰
جشنواره فیلم فجر می‌تواند به صورت آنلاین برگزار شود
حسن هدایت با اشاره به اینکه برای حفظ سلامت مردم لزومی به برگزاری جشنواره فیلم فجر احساس نمی‌شود، تأکید کرد که می‌توان این جشنواره را به صورت سمبلیک و آنلاین برگزار کرد.

حسن هدایت تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در این وضعیت بحرانی که شیوع ویروس کرونا زندگی همه ما را تحت‌الشعاع خود قرار داده، حفظ سلامت مردم از همه چیز مهم‌تر است و الزامی به برگزاری جشنواره فیلم فجر احساس نمی‌شود.

هدایت تصریح کرد: وقتی جشنواره‌های معتبری چون جشنواره فیلم کن برای حفظ سلامت مردم برگزار نمی‌شود ما هم باید شرایط را درک کرده و اصراری به برگزاری جشنواره به سبک و سیاق سال‌های گذشته نداشته باشیم. جشنواره فیلم فجر می‌تواند به شکلی سمبولیک به صورت آنلاین برگزار شود؛ سازمان صداوسیما و پلتفرم‌های اینترنتی می‌توانند در یک همکاری این جشنواره را به صورت مجازی برگزار کنند تا حداقل به این شکل چراغ جشنواره روشن بماند، حیات سینما حفظ شود و افراد در جریان اخبار و تولیدات قرار بگیرند.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: خطر پخش نسخه قاچاق فیلم‌های سینمایی در جریان برگزاری جشنواره به صورت آنلاین قابل جلوگیری است. لزومی ندارد فیلم‌ها به صورت کامل نمایش داده شوند، می‌شود از هر فیلم حدود 10 دقیقه که به انتخاب تهیه‌کننده و کارگردان صورت گرفته، نمایش داده شود و به شکلی سمبولیک چراغ جشنواره روشن بماند. در این صورت خطر پخش فیلم احساس نمی‌شود و هر جا که این 10 دقیقه انتخاب شده نمایش داده شود یک تبلیغ برای فیلم به حساب می‌آید چرا که قطعاً این بخش از بخش‌های چشمگیر و جذاب فیلم خواهد بود و حتی می‌تواند در زمان اکران فیلم هم به فروش آن کمک کند.

کارگردان فیلم سینمایی «گرداب»در پایان اظهاراتش تأکید کرد: در این شرایط در حالیکه فیلم‌ها مطرح می‌شوند می‌توان نشست‌های مجازی برای معرفی فیلم‌ها برگزار کرد که داستان هر اثر و مسائل پیرامون ساخت فیلم و... در این نشست‌ها می‌توانند، مطرح شوند. وقتی در کشور ما قانون کپی‌رایت وجود ندارد چاره‌ای جز این کار نیست چرا که با پخش آنلاین فیلم ممکن است به راحتی حقوق مادی و معنوی تولید‌کنندگان فیلم به سرقت برود.

نظر شما