نکوداشت زنده‌یاد خسرو سینایی در «سینما حقیقت»

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۵:۰۷:۲۳
کد خبر: ۱۱۰۳۶۹۴
نکوداشت زنده‌یاد خسرو سینایی در «سینما حقیقت»
آیین نکوداشت زنده‌یاد خسرو سینایی سه‌شنبه ۲۵ آذرماه در نخستین روز از برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» برگزار می‌شود.

به گزارش برنا، در چهاردهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» که از سه شنبه ۲۵ آذرماه آغاز می‌شود، آیین نکوداشت چهار سینماگر فقید حوزه مستند برگزار می‌شود. در روز نخست جشنواره مراسم ویژه نکوداشت خسرو سینایی به کارگردانی حامد کلجه‌ای برگزار خواهد شد.

فیلم بزرگداشت این هنرمند که بخشی از این رویداد است در این مراسم پخش خواهد شد. آیین نکوداشت زنده یاد سینایی، با حضور گیزلا سینایی همسر او و تعدادی از چهره‌های سینمای مستند به شکل آنلاین برگزار می‌شود. این مراسم از طریق تلویزیون تعاملی تیوا قابل مشاهده است که زمان برگزاری این رویداد از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

خسرو سینایی متولد ۱۳۱۹ یازدهم مردادماه امسال به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. در کارنامه سینایی مستندساز، کارگردان و آهنگساز مستندهای «راویان تاریخ گواهان تاریخ»، «فرش، اسب، ترکمن»، «گفتگو با سایه»، «آوازهای سکوت»، «طرح برنده»، «میان سایه و نور»، «عبور از نمی‌دانم»، «کوچه پاییز»، «قصه کوتاهی چندهزار ساله» و… فیلم‌های سینمایی «جزیره رنگین»، «عروس آتش»، «یار در خانه»، «هیولای درون» و … به چشم می‌خورد.

چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» از فردا، سه‌شنبه ۲۵ آذرماه آغاز شده و تا دوم دی‌ماه ادامه دارد. محمد حمیدی مقدم دبیر این رویداد برخط است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز