در برنامه «یه روز تازه» اعلام شد؛

یادمان سرباز وطن در اراضی عباس‌آباد ساخته خواهد شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۱:۲۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۰۸۳۷۴
یادمان سرباز وطن در اراضی عباس‌آباد ساخته خواهد شد
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: یادمان 40 متری سرباز وطن با یک نگاه ملی طراحی خواهد شد که در آینده به یک نماد گردشگری تبدیل خواهد شد. اراضی عباس‌آباد فضای بکری است که جذابیت بالایی دارد. اراضی عباس‌آباد با نگاه ملی در حال توسعه است.

به گزارش برنا، سید محمدحسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد گفت: یک ماه بعد از شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مجموعه عباس‌آباد مکتوبه ای در خصوص یادمان سرباز وطن به شورای شهر ارسال کرد. با عنایت به این که اراضی عباس‌آباد یک منطقه بکر فرهنگی و نگین سبز تهران محسوب می‌شود، قطعاً یک یادمان ملی هم باید در مجموعه عباس‌آباد ساخته شود. بر این اساس شورای شهر شهرداری را موظف به این کار کرد. از فروردین‌ماه مقدمات این کار انجام شده است و در حال نهایی شدن است.

حجازی اظهار داشت: بر اساس فراخوانی که ارائه شد، از طراحان جامعه معماری دعوت به عمل آمد. این یادمان یک یادمان ملی خواهد بود. اگر چه کارهای نادرستی در قالب تندیس در این چند وقت اخیر ارائه شد، امیدواریم این یادمان توسط معماری طراحی شود که سرباز وطن را به خوبی نشان دهد. یادمان سرباز وطن در انتهای باغ‌موزه دفاع مقدس طراحی خواهد شد. مجاور باغ کتاب و باغ هنر خواهد بود. جایگاه این یادمان به لحاظ دید بصری و نورپردازی هم‌تراز برج میلاد است. نمای بیرونی و داخلی نیز باید فاخر باشد. تا 17 دی‌ماه طراحان امکان ارائه طرح دارند.

وی افزود: از چهار داور نامدار برای داوری طرح‌های ارائه شده، دعوت به عمل آمده است. داوران چون مهدی حجت از حوزه معماری، مجید مجیدی از حوزه فرهنگ و هنر، محمد بهشتی متخصص میراث فرهنگی و سید جواد میرحسینی استاد معماری این آثار را داوری خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد خاطرنشان کرد: این یادمان 40 متری با یک نگاه ملی طراحی خواهد شد که در آینده به یک نماد گردشگری تبدیل خواهد شد. اراضی عباس‌آباد فضای بکری است که جذابیت بالایی دارد. اراضی عباس‌آباد با نگاه ملی در حال توسعه است. تهران باید مقصد گردشگری هم‌وطنان باشد. شهید سلیمانی به صراحت در وصیت‌نامه خود خواسته‌اند که ایشان را با نام سرباز وطن یاد کنیم. از این عنوان برای یادمان اراضی عباس‌آباد استفاده کرده‌ایم. تا آخر دی کاه داوری انجام خواهد شد و امیدواریم در 6 ماهه اول سال 1400 طرح اولیه ارائه شود.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

 

نظر شما