اخبار مهم امروز فرهنگ و هنر برنا

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۹:۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۱۰۸۶۷۹
اخبار مهم امروز فرهنگ و هنر برنا
اخبار مهم امروز چهارشنبه3 دی ماه گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به این شرح است.

کامبیز دیرباز:

در برابر کرونا باید با واقعیت‌ها روبرو شویم / برای فراهم کردن خوراک فرهنگی افراد بسیاری در این شرایط سخت شبانه‌روز کار می‌کنند

کامبیز دیرباز معتقد است همانطور که کادر درمان و پزشکان در صف اول مبارزه با ویروس کرونا هستند اهالی فرهنگ هم در بخش دیگری با فراهم کردن خوراک فرهنگی در روزهای قرنطینه برای ریشه‌کن کردن این ویروس تلاش می‌کنند.

محسن خان‌جهانی:

خطر قاچاق فیلم‌ها در همه جشنواره‌های آنلاین دنیا وجود دارد / «A_B_C_D» نگاهی اجتماعی به شیوع ویروس کرونا دارد

محسن خان‌جهانی با اشاره به اینکه اکثر جشنواره‌های دنیا در یک سال گذشته به صورت آنلاین برگزار شده‌اند تأکید کرد که خطر قاچاق فیلم‌ها در جشنواره‌های آنلاین در همه جای دنیا وجود دارد ولی نمی‌توان به دلیل این خطر برگزاری جشنواره‌ها را لغو کرد.

مهدی گنجی:

برگزاری آنلاین هیچ لطمه‌ای به اعتبار جوایز جشنواره وارد نمی‌کند

مهدی گنجی معتقد است برگزاری جشنواره سینما حقیقت به صورت آنلاین هیچ لطمه‌ای به اعتبار جوایزی که در این دوره به فیلم‌ها داده می‌شود وارد نمی‌کند.

رونمایی از اولین تیزر سریال «روزهای ابدی»/ ببینید

سریال تلویزیونی «روزهای ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری محصول مرکز سیمافیلم ۸ دی‌ماه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

نقدی بر فیلم "برف می نامد" ساخته مرجان خسروی؛

موهبت‌های بی‌پایان دخترزا بودن!

شهرام خرازی‌ها در یادداشتی به نقد و بررسی مستند «برف می‌نامد» به کارگردانی مرجان خسروی که در چهاردهمین جشنواره فیلم سینما حقیقت نمایش داده شده، پرداخته است.

لیلا زارع با «لاک‌پشت و حلزون» بازی می کند

لیلا زارع به عنوان بازیگر نقش اول زن فیلم سینمایی «لاک‌پشت و حلزون» به کارگردانی رضا حماسی با این پروژه همراه شد.

به تهیه‌کنندگی سعید خانی؛

«روانی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید

اولین خبرها از جدید‌ترین تولید شبکه خانگی حاکی از همکاری مشترک سعید خانی و مصطفی تقی‌زاده است. این پروژه که مراحل اخذ مجوز را طی می‌کند، به زودی وارد پیش تولید رسمی خواهد شد.

سریال شبکه سه؛

«با خانمان» های تلویزیون می آیند!

مجموعه تلویزیونی «باخانمان» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی که اواسط مردادماه در شمال تهران تصویربرداری خود را آغاز کرد از 9 دی ماه روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

در آستانه زادروز بهرام بیضایی؛

انتشار نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی باشو غریبه کوچک با صدای پریناز ایزدیار

سوینا در آستانه زادروز بهرام بیضایی، نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «باشو غریبه کوچک» را با صدای پریناز ایزدیار منتشر می‌کند.

سام درخشانی با «خوب، بد، جلف؛‌ رادیو اکتیو» به قشم رفت

عوامل سریال «خوب، بد، جلف؛‌ رادیو اکتیو» به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن چگینی برای ادامه تصویربرداری وارد شهر قشم شدند.

داوران تبلیغات سینمای ایران در جشنواره فجر معرفی شدند

داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

کارگردان «پدرخوانده» وارد «سینما حکمرانی» شد

برنامه «سینما حکمرانی» این هفته فیلمی از کارگردان پدرخوانده را تحلیل می کند.

سیروس الوند:

ضعف در پژوهش باورپذیری فیلم‌ها را از بین می‌برد / پژوهش مهمترین عنصر باورپذیری فیلم‌ها است

سیروس الوند، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینما معتقد است: تحقیق و پژوهش مهم‌ترین عنصری است که به باورپذیری فیلم‌ها کمک می‌کند.

در گفت‌وگو با نادره رضایی مدیر عامل «علمی و فرهنگی» مطرح شد؛

نجات کتاب‌های علمی و فرهنگی از استخر روباز/ برخی برای دستیابی به منافع و مطامع مدنظرشان علیه علمی‌وفرهنگی جوسازی می‌کنند

نادره رضایی، مدیر عامل انتشارات «علمی و فرهنگی» گفت: فضاسازی‌ها و هجمه‌ها و انتشار اخبار کذب و فشارهای ایجاد شده قطعا خللی در اراده و عزم ما در تلاش برای رسیدن به اهداف ایجاد نخواهد کرد و آگاهیم که توجه به این فضاسازی‌ها و حواشی ما را از اهداف اصلی و برنامه‌های مدنظر دور خواهد کرد که همانا هدف اصلی عوامل این فضاسازی‌ها برای دستیابی به منافع و مطامع مدنظرشان و برخی هم برای سرپوش گذاشتن بر کاستی‌ها و عملکردشان است که بر مخاطبین آشکارتر از آن است که بتوان با این تحرکات واهی پنهانشان کرد.

در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی فراخوان داد؛

پویش ملی «قهرمان من» راه اندازی شد

در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، حوزه هنری انقلاب اسلامی، با هدف تکریم شخصیت والای آن شهید سرافراز، پس از تولید آلبوم «قهرمان من» که شامل ۹ قطعه سرود، اقدام به راه‌اندازی پویشی با عنوان «قهرمان من» در سطح ملی کرده است.

داوران جایزه ترانه چه کسانی هستند؟

اسماعیل امینی، مجید افشاری، محمدعلی بهمنی، محمدمهدی سیار، حمیدرضا شکارسری، ناصر فیض و عبدالجبار کاکایی داوران جایزه ترانه جشنواره موسیقی فجر شدند.

علیرام نورایی قرنطینه شد

برنامه «قرنطینه» شبکه پنج سیما پنجشنبه (4 دیماه) ساعت 22 میزبان علیرام نورایی بازیگر سینما، تلویزیون و مجری تلویزیون خواهد بود

آخرین قسمت «تهرانگرد» در خانه تاریخی عمارت مستوفی؛

«تهرانگرد» با ساختار جدید می آید

آخرین قسمت برنامه " تهرانگرد" پنج شنبه 4 دیماه ساعت 20 از خانه تاریخی عمارت مستوفی روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

نظر شما