تولید یک نمایش شورایی با محوریت نفی ترور در جشنواره فجر

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۱۳:۲۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۰۹۳۲۷
تولید یک نمایش شورایی با محوریت نفی ترور در جشنواره فجر
در نشست هم اندیشی دبیر جشنواره و مسئولان امور هنری زندان‌های استان تهران مقرر شد گروه تئاتر بازداشتگاه اوین نمایشی را در جشنواره تئاتر فجر اجرا کند.

به گزارش برنا، نشست هم اندیشی دبیر جشنواره و مدیران امور هنری در زندان‌های استان تهران به منظور تولید نمایشی برای حضور در بخش دیگرگونه‌های اجرایی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر برگزار شد.

حسین مسافر آستانه دبیر و سامان خلیلیان مدیر بخش نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با فرهاد درودگر مسئول امور هنری زندان های استان تهران و پارسا پولادوند کارشناس هنری بازداشتگاه اوین دیدار کردند. این جلسه با محوریت تولید یک نمایش شورایی با محوریت موضوع «ترور» در آستانه سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و با توجه به بخش ویژه سرباز انقلاب در جشنواره امسال برگزار شد.

حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره سی و نهم تئاتر فجر با اشاره به حمایت خود از این همکاری مشترک عنوان کرد: تئاتر به عنوان مهمترین ابزار تعلیمی و تربیتی می‌تواند به مددجویان زندان ها کمک کند و قابلیت آن را دارد که تاثیر شگرفی بر بهبود وضعیت اقشار آسیب دیده اجتماعی داشته باشد. آموزش و تولید تئاتر در آموزشگاه‌ها هم می‌تواند به کاهش آسیب های اجتماعی منجر شود.

 در ادامه سامان خلیلیان مدیر بخش نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی عنوان کرد: در این دوره از جشنواره بر کیفیت بالای آثار در بخش دیگرگونه ها و نمایش‌های خیابانی و سایر بخش‌ها تاکید وجود دارد و از حضور گروه تئاتر بازداشتگاه اوین در جشنواره استقبال می‌کنیم.

فرهاد درودگر  نیز  به ظرفیت‌های موجود در زندان‌های استان تهران به منظور تولید و اجرای عمومی تئاتر توسط مددجویان و در سطح شهر اشاره کرد.

همچنین پارسا پولادوند نسبت درباره شرایط بازداشتگاه اوین جهت تمرین و اجرای آثار نمایشی توضیحاتی را ارائه کرد و سالن آمفی تئاتر این بازداشتگاه را دارای استانداردهای لازم به این منظور دانست.

در پایان این نشست هم‌اندیشی سالن ‌آمفی تئاتر بازداشتگاه اوین به عنوان یکی از سالن‌های اجرای نمایش در در سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب و مقرر شد گروه تئاتر اوین با لحاظ کردن استانداردهای کیفی در بستر آنلاین به اجرای اثر خود در ایام جشنواره بپردازد.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه بهمن 99 برگزار می‌شود. آدرس سایت جشنواره www.fitf.ir است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز