علامه جعفری از نگاه یک کتاب؛

«بهار که آمد و برف‌ها آب شدند» تاملی در معنای زندگی

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۰۲:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۹۵۰۴
«بهار که آمد و برف‌ها آب شدند» تاملی در معنای زندگی
کتاب «بهار که آمد و برف‌ها آب شدند» اثر محمدرضا دربندی در انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش برنا،کتاب "بهار که امد و برف‌ها آب شدند ... " با زیر عنوان "تاملی در معنای زندگی"، نوشته سید محمد رضا دربندی در ۱۱۲ صفحه و به قیمت ۲۳۰۰۰۰ ریال در انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد.

کتاب «بهار که آمد و برف‌ها آب شدند» سه فصل مستقل دارد؛ در فصل اول این کتاب با عنوان «مرده بدم، زنده شدم» داستان پریشان خاطری نویسنده‌ای است که در دوران جوانی به محضر استاد محمد تقی جعفری می‌رسد و این استاد راه به او نشان می‌دهد. کتاب با بیانی جذاب مرحله به مرحله ما را با خود همراه می‌کند.

در فصل دوم کتاب «بهار که آمد و برف‌ها آب شدند» با عنوان «رواق تنهایی» حاصل مطالعات نویسنده در حوزه «هدف و فلسفه زندگی» به رشته تحریر درآمده است. این فصل را می‌توان به نوعی مکمل فصل اول کتاب دانست.

در فصل سوم این کتاب با عنوان «اسوه» خاطراتی از استاد محمد تقی جعفری روایت می‌شود. در این فصل با بیان ویژگی‌های افراد موفق و راه یافته روبه رو می‌شویم که الگویی موثر برای استفاده نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی ایران به مخاطبانش ارائه دهد. 

دربخشی از کتاب آمده است: 

بالای هر قفسه، با قلم نی و به خط نستعلیق، موضوع کتاب‌های آن قفسه نوشته شده بود: اصول فقه، فقه، ادبیات عرب، تفسیر، اخلاق، عرفان، فلسفه، منطق، تاریخ، فلسفه تاریخ، رمان، فلسفه غرب و.. زمین هم با فرش‌های کهنه لاکی رنگ تبریز پوشیده شده بود.

همین طور که محو این فضای معنوی شده بودم، ضربه‌ای به درخورد و او «یاالله» گویان، با عمامه سفید و قبای قهوه‌ای و پی بی جوراب، درحالی که دو استکان چای را در دست داشت، وارد شد و روی پوستینی در گوشه اتاق نشست و به من اشاره کرد نزدش بروم. چای را به من تعارف کرد و زیرسیگاری را به سمت خود کشید و به شکل جذابی سیگار را با کبریت روشن کرد و درحالی که یک دست را با تکیه به زانو زیر چانه گذاشته بود، متفکرانه و درحالی که دود سیگار را از بینی و دهان خارج می‌کرد گفت: «من در خدمت شما هستم.»

از دیگر آثار سید محمدرضا دربندی که در دو سال اخیر منتشر شدند می‌توان به «زیرنگاه آسمان» اشاره کرد. این کتاب روایتی جدید و احساسی از واقعه کربلا را از زبان حضرت زینب (س) بیان می‌کند. در این روایت اتفاقاتی که از غروب عاشورا تا طلوع صبح روز پس از این واقعه رخ می‌دهد، بیان می‌شود.

دربندی کتاب دیگری را با عنوان «زیرنگاه ماه» به رشته تحریر درآورده و منتشر کرده است. این کتاب عاشقانه‌ای از زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در روایتی داستان گونه و احساسی است. این نویسنده به بیان حال و هوای این زوج آسمانی می‌پردازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز