«چراغ مطالعه» بررسی می کند؛

پدیده شهرت و شکل گیری سلبریتی ها در دوران پست مدرن

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۴۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۹۷۶۸
پدیده شهرت و شکل گیری سلبریتی ها در دوران پست مدرن
چراغ مطالعه در سومین قسمت از فصل جدید خود که با محوریت علوم اجتماعی است سراغ احسان شاه ‌ قاسمی مترجم کتاب «فرهنگ شهرت» رفته و با او در مورد سلبریتی ‌ ها و سازوکارهای شهرت رسانه ‌ ای گفتگو کرده است.

به گزارش برنا، چراغ مطالعه در سومین قسمت از فصل جدید خود که با محوریت علوم اجتماعی است سراغ احسان شاه ‌ قاسمی مترجم کتاب «فرهنگ شهرت» رفته و با او در مورد سلبریتی ‌ ها و سازوکارهای شهرت رسانه ‌ ای گفتگو کرده است. این بر نامه امشب، شنبه 6 دی، ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

«فرهنگ شهرت» نوشته الیس کَشمور به دنبال بررسی ا ین موضوع است که چرا ستاره ‌ های دنیای جدید انقدر برای ما مهم شده ‌ اند؟ و کدام انگیزه در صاحبان قدرت و رسانه باعث می ‌ شود بازار خبرهای مربوط به آ ن ‌ ها را داغ نگه دارد. این کتاب اطلاعات جامع و مهمی از نظام ستاره سازی در غرب را بیان کرده و نشان میدهد رسانه ‌ های جهان سرمایه ‌ داری چگونه از ستاره ‌ ها قهرمان ملی می ‌ سازند؟ الیس کشمور استاد جامعه شناسی دانشگاه آستون انگلستان است و اصلی‌ترین حوزه مطالعاتی وی درباره پدیده شهرت در دوران پست مدرن و فرآیند شکل گیری سلبریتی‌هاست.

چراغ مطالعه برنامه‌ای گفتگو محور در حوزه کتاب است که به تهیه کنندگی مرتضی روحانی در شبکه چهار سیما تولید شده است. این برنامه شنبه‌ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و تکرار آن یکشنبه‌ها ساعت 14 روی آنتن می ‌ رود.

 

نظر شما