کتابخانه سیب دانش به روایت «ما ایرانی ها»

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۱:۰۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۰۲۷۹
برنامه«ما ایرانی ها» به تهیه کنندگی و کارگردانی قاسم اورنگی امشب (یک شنبه ۷ دی ماه) ساعت 22 میزبان " اسماعیل آزادی" یک فعال فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی است که در این برنامه از فعالیت ها و تلاش های خیر خواهانه برای فراهم کردن امکان مطالعه برای کودکان در مناطق محروم می گوید.

به گزارش برنا؛ مهمان برنامه «ما ایرانی ها» در در این قسمت درباره فعالیت های “کتاب خانه سیب دانش “ برای مخاطبان برنامه صحبت می کند که اولین بار چطور جرقه برپایی  کتابخانه در ذهنش زده شد. " کتابخانه سیب دانش “ تور کتاب کودک، گروهی مردمی و خود جوش است که بیش از 220 عضو دارد.

او از  ۱۰ سالگی خودش روایت می کند،  چرا که در روستایشان کتاب وجود نداشت، چه برسد به کتابخانه .... سال ها بعد تصمیم می گیرد برای روستاهای محروم از کتاب ، تور کتاب تدارک ببیند. اکنون گروه تور کتاب کودک در 7 سال موفق شده است  27 تور کتاب را در جای جای سرزمینمان اجرا کند  و امکان مطالعه را برای کودکان بیش از 50 روستا را فراهم آورده است. البته کتابخانه  چمدانی برای دانش آموزان عشایری را نیز می توان  به این رقم اضافه کرد و مجموع کتاب های این کتابخانه دست کم بیش از بیش از 25 هزار جلد می باشد .

آزادی همچنین اشاره کرد که تور کتاب کودک در اسفندماه سال 1396 یک تور اسباب بازی و لوازم ورزشی را با عنوان کاروان شادی در منطقه زلزله زده سر پل ذهاب برگزار کرد . در سیل پلدختر به بیش از 2 هزار کودک پک لوازم التحریر ، اسباب بازی و لوازم ورزشی اهدا کرد و همراه آن 3 کنسرت موسیقی نیز در این مناطق برگزار شد .

 " اورنگی "در این رابطه  گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در تمام کشور و برای همه اقشار جامعه ایجاد شود . بهتر است  کتاب خواندن از کودکی و سنین پایین تبدیل به یک عادت شود. مهمان این قسمت کسی است که این فرهنگسازی را از روستاها شروع کرده است.

برنامه  ترکیبی «ما ایرانی ها» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که یکشنبه ها و سه شنبه ها ساعت ۲۲ از شبکه پنج  سیما پخش می شود.

مخاطبان برنامه می توانند پیام های خود را راجع به موضوعات و محورهای برنامه  از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۵ با ما در میان بگذارند.

 

نظر شما