مستند «خودکار» را اینترنتی ببینید

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۱:۴۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۱۰۳۱۹
مستند «خودکار» را اینترنتی ببینید
مستند «خودکار» که داستان زندگی علی اکبر رفوگران است، در فیلیمو عرضه اینترنتی شد.

به گزارش برنا، مستند «خودکار» به کارگردانی محمد ثقفی و گویندگی نصرالله مدقالچی در فیلیمو عرضه اینترنتی شد.

مستند «خودکار» داستان زندگی علی اکبر رفوگران است که از جوانی مانند خودکار کار کرده و حالا در دهمین دوره عمر خود به عنوان پدر نوشت‌افزار ایران و بنیان‌گذار کارخانه بیک در کشور شناخته می‌شود.

«خودکار» یک مستند پرتره درباره زندگی علی‌اکبر روفوگران پدر نوشت افزار ایران است. کسی که برای اولین بار خودکار بیک و مداد سوسمار نشان را در ایران تولید کرد. کارآفرینی که یک زندگی بسیار پرفراز و نشیبی را قبل و بعد از انقلاب داشته است و بعد از آنکه کارخانه‌اش در اوایل دهه ۷۰ دچار مشکل می‌شود، دوباره تولید را چند سال بعد شروع می‌کند و اساسا کلمه خودکار اصطلاحی است که ایشان روی این نوشت‌افزار جدید در دهه ۴۰ می‌گذارد.

در مستند «خودکار» به تمامی سوالات و مجهولات ذهنی مردم درباره برند «بیک» از جمله اینکه این محصول از کجا آمده است؟،آیا در حال حاضر تولید می‌شود؟ و سرنوشت آن چه شد؟ پاسخ داده شده است.

تمام حرف مستند این است که رفوگران یک نفر از آدم‌هایی است که در این مملکت با وجود صدها مشکل و گرفتاری فراوان که در آن کودتا، انقلاب، جنگ و تحریم و هرگونه مشکل و گرفتاری که می‌توان برای یک مملکت تصور کرد، دیده اما ایستاده و برای مملکت کار کرده است.

مستند «خودکار» برای اولین بار در سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در بخش کارآفرینی به نمایش در آمد و موفق به کسب جایزه سوم این بخش شد.

مخاطبان می‌توانند این اثر را در سامانه فیلیمو تماشا کنند.

مستند «خودکار» که تهیه کنندگی عطا پناهی تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز